دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

دولت‌ها با آلوده کردن هوا به روند دموکراسی نیز کمک می‌کنند؛ اما حاکمان شرقی معمولا این دست خدمات خود را همه جا جار نمی‌زنند چون از ریاکاری بدشان می‌آید.

تهران آلوده

به گزارش همشهری آنلاین سید اکبر میر جعفری، شاعر، طنز پرداز و پژوهشگر ادبیات در یادداشتی طنزآمیز درباره آلودگی هوا نوشته است: در تحقیقاتی که دانشمندان یک مرکز چینی - ژاپنی بر روی مردم نپال انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که مردم این سرزمین به دلیل عدم استنشاق گازهایی که حاوی سرب است، دارای پایین ترین ضریب هوشی در دنیا هستند؛ اما مردم شهرهایی که هوای آلوده دارند، هوش بسیار  بالایی دارند؛ به طوری که در این شهرها اصولاً افراد پخمه دیده نمی‌شوند.

 این مرکز ثابت کرده که آلاینده‌ها  سلول‌های مغزی انسان را بسیار سریع رشد می‌دهند و در نتیجه کسانی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند، دارای ضریب هوشی بالایی هستند. همچنین ثابت شده سرب موجود در هوا، هوش اقتصادی افراد را به شدت بالا می‌برد. به همین دلیل اغلب ثروتمندانی که بدون رانت پول دار شده‌اند، ساکن شهرهای بزرگ هستند.

عجیب این‌که سرب و مواد آلاینده در فضا باعث می‌شود اقتصاددانان  سلامتی اقتصادی بالایی داشته باشند و از کلاه‌برداری، اختلاس و مواردی از این دست دوری کنند. آلودگی هوا بر نژادهای آسیایی تاثیرات بهتر و مثبت‌تری نسبت به دیگر نژادها دارد. حتی در امور اجتماعی نیزآلودگی هوا باعث مسئولیت پذیری و احترام به حقوق دیگران می‌شود. آلاینده‌ها سیستم مغز افراد را دموکراتیک می‌کنند.  به همین دلیل مردم کشورهای شرقی دموکراسی را خیلی دوست دارند. با این وصف دولت‌ها با آلوده کردن هوا به روند دموکراسی نیز کمک می‌کنند؛ اما حاکمان شرقی معمولا این دست خدمات خود را همه جا جار نمی‌زنند چون از  ریاکاری بدشان می‌آید. حتی تحقیقات نشان می‌دهد دود ماشین ماده‌ای در خود دارد که باعث می‌شود عواطف افراد نسبت به اقوام پدری بیشتر از اقوام مادری شود. علاقهٔ شرقیان به عمه و شوهر عمه نیز از همین روست.

این دانشمندان دولت نپال را متقاعد کرده‌اند که در پایتخت این کشور چند کارخانه تاسیس کنند تا گازهای آلودهٔ آن باعث رشد ضریب هوشی مردم این کشور شود.

 این انستیتو اعلام کرده ست که حتی کسانی که به دلیل الودگی هوا می‌میرند، مرگ هوشمندانه‌تری نسبت به دیگران دارند.

کد خبر 471776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha