مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

نمایشگاه طراحی بدون قلم با عنوان «دست ها هم می‌گریند» در گالری شهید آتشی پارک مطهری کرمان گشایش یافت.

نمایشگاه طراحی بدون قلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  در این نمایشگاه  ۱۳۰ اثر از ده‌ها هزار اثر هنرمند معاصر «بتول حبیب‌پور»، فرهنگی بازنشسته کرمان در قالب استفاده از کاغذهای دورریختنی، به نمایش گذارده است.

خالق آثار نمایشگاه دست‌ها هم می‌گریند که ۴۰ سال در خدمت آموزش و پرورش بوده است، گفت: از کودکی به خلق اثر با کاغذهای دوریختنی علاقه نشان دادم اما این کار به طور جدی و عملی از زمان آغاز فعالیتم در آموزش و پرورش آغاز شد.

بتول حبیب‌پور که متولد سال ۱۳۳۰ است، اضافه کرد: داشتن وسایل کمک آموزشی لازمه کار در تدریس زبان خارجه به دانش‌آموزان بود به این ترتیب که با قیچی طرح‌هایی را روی کاغذ در می‌آوردم و بعد الگوهایی به همین شکل را با کاغذ دفاتر دانش‌آموزان پیاده می‌کردم.

وی خود را معلمی جدی در تدریس معرفی کرد و افزود: برای یادگیری آسان دانش‌آموزان به سراغ خلق وسایل کمک درسی رفتم.

این هنرمند کرمانی با بیان اینکه بعد از بازنشستگی به صورت جدی‌تر به خلق اثر پرداخته است، بیان کرد: بعد از تمیز کردن منزل وسایل و خرده‌کاغذهای بدون استفاده را جمع‌آوری و از آنها با برش‌های قیچی آثار هنری خلق می‌کردم.

حبیب‌پور هدف خود را از خلق آثار هنری از وسایل دورریختنی، اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: در خط به خط برش‌های انجام شده در آثار من شکر خدا موج می‌زند.

وی با بیان اینکه ده‌ها هزار اثر در زیر فرش‌های خانه‌ام خاک می‌خورند، اظهارکرد: قصد دارم آثارم را به کتابی تبدیل کنم.

حبیب‌پور که خشنویسی را نیز به صورت خدادادی در وجود خود دارد آرزوی خود را خطاطی کتاب آسمانی قرآن کریم و همچنین یک کتاب آشپزی عنوان کرد و گفت: محتویات کتاب آشپزی من آماده است.  وی افزود: دوست دارم طراحان هنرهای مختلف از طرح های من در کارهای هنری خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: بعد از ۴۰ سال کار در آموزش و پرورش هنوز توان تدریس هنر زیبای طراحی بدون قلم را برای دوستداران این هنر دارم.

این هنرمند کرمانی با بیان اینکه افراد کاغذهای قدیمی زیادی را برای خلق اثر به من واگذار کرده‌اند گفت: من با عشق و علاقه خاک‌های کاغذهای قدیمی را پاک کرده و کاغذهای پاره را وصله و خلق اثر کرده‌ام.

وی اظهار کرد: روی مس پارچه و ظروف یکبار مصرف نیز با قیچی طراحی کرده ام.

حبیب پور ادامه داد: اگر کار من می‌تواند به هنرمندان و صنایع کمک کند می‌توانم آنها را یاری کنم.

نمایشگاه دست‌ها هم می‌گریند از امروز ۳۰ آذر تا روز چهارشنبه ۶ دی در نگارخانه شهید آتشی واقع در پارک مطهری کرمان آماده بازدید علاقمندان است.

کد خبر 471714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha