بایرن مونیخ این هفته با پیروزی بر فرایبورگ به رده سوم جدول ارتقا یافت. یک بازیکن ۱۸ ساله در واپسین لحظات بایرن را به مسیر موفقیت بازگرداند. دوئل تیم‌های آر بی لایپزیگ و دورتموند با تساوی به پایان رسید.

زيركزه

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از دیدارهای پرهیجان هفته ۱۶ بوندس‌لیگا مصاف فرایبورگ و بایرن مونیخ بود که شامگاه چهارشنبه (۱۸ دسامبر/ 27 آذر) برگزار شد. بایرن که در دقیقه ۱۶ بازی توسط لواندوفسکی یک بر صفر پیشی گرفته بود، از اواسط نیمه نخست با حریفی جنگنده سروکار داشت. فرایبورگ در دقیقه ۵۹ با گل گریفو به تساوی رسید. بازی می‌رفت با همین نتیجه خاتمه یابد که سرمربی بایرن یوشوآ زیرکزه، بازیکن ۱۸ ساله هلندی را تعویض کرد.

زیرکزه تنها چند لحظه بعد از آمدن به میدان با زیرکی توپ را درون دروازه فرایبورگ جای داد و بایرن را به مسیر پیروزی بازگرداند. سرژ گارنبی، ملی‌پوش بایرن مونیخ نیز لحظاتی بعد با زدن گل سوم پیروزی تیمش را قطعی ساخت. مونیخی‌ها با این موفقیت به رده سوم جدول ارتقا یافتند. فرایبورگ نیز در رتبه ششم جدول به سر می‌برد.

  • بوروسیا دورتموند ۳ − آر بی لایپزیگ ۳

حساس‌ترین پیکار هفته ۱۶ مصاف  بوروسیا دورتموند و آر بی لایپزیگ، صدرنشین جدول بود. این دوئل که در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت. دورتموندی‌ها اگر هوشیاری بیشتری از خود نشان می‌دادند، می‌توانستند پیروز میدان را ترک کنند. لایپزیگ با ۳۴ امتیاز همچنان در صدر جدول است و دورتموند نیز با ۳۰ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

  • بایر لورکوزن صفر − هرتا برلین یک

سیر موفقیت هرتا برلین به همراه یورگن کلینزمان، سرمربی جدیدش ادامه دارد. پایتخت‌نشین‌های هرتا که در هفته ۱۶ مهمان بایر لورکوزن بودند، با پیروزی یک بر صفر و کسب سه امتیاز به برلین بازگشتند. لورکوزن از لحاظ مالکیت توپ و شمار حملات از حریف خود برتر بود، اما نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند. گل طلایی هرتا در این مصاف را کریم رِکیک، مدافع هلندی این تیم در دقیقه ۶۴ بازی به ثمر رساند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ − پادربورن صفر

بوروسیا مونشن‌گلادباخ این هفته میزان پادربورن، قعرنشین جدول رده‌بندی بود. سفیدپوش‌های گلادباخ با حریفی سروکار داشتند که با تاکتیکی کاملا دفاعی وارد میدان شده بود. مونش‌گلادباخ در نهایت توانست ۲ بار دروازه مهمان خود را باز کند و با این پیروزی با لایپزیگ، صدرنشین جدول هم‌امتیاز شود.

  • وردربرمن صفر − ماینتس ۵

یکی از برندگان بزرگ هفته تیم ماینتس بود که با نتیجه ۵ بر صفر از سد میزبان خود، وردر برمن گذشت و با سه امتیاز به خانه بازگشت. چهره‌ درخشان این مصاف رابین کوایسون بود که سه گل از پنج گل ماینتس را در این دیدار به ثمر رساند. ماینتس و برمن به ترتیب در رده‌های ۱۴ و ۱۶ جدول جای دارند.

  • ولفسبورگ یک − شالکه یک

شالکه هم این هفته مهمان ولفسبورگ بودند. دیدار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت؛ نتیجه‌ای که با توجه به عملکرد کم و بیش برابر دو تیم عادلانه بود. شالکه در پی این تساوی به رتبه پنجم جدول تنزل کرد و ولفسبورگ همچنان در رده هشتم قرار دارد.

  • اونیون برلین صفر − هوفن‌هایم ۲

هوفن‌هایم نیز نام خود را در فهرست برندگان هفته شانزدهم به ثبت رساند. این تیم با نتیجه ۲ بر صفر میزبان خود، اونیون برلین را مغلوب کرد و سه امتیاز مهم به دست آورد. هوفن‌هایم با این پیروزی جای خود در رده‌های میانی جدول را تثبیت کرد و در رتبه ۹ به سر می‌برد. اونیون برلین نیز در رده ۱۱ قرار دارد.

  • آینتراخت فرانکفورت ۲ − اف ث کلن ۴

اف ث کلن این هفته مهمان آینتراخت فرانکفورت بود و حریف خود را ۴ بر ۲ مغلوب کرده و به این ترتیب به دومین پیروزی پیاپی خود دست یافت. اف ث کلن تا دقیقه ۴۴ بازی ۲ بر صفر از میزبان خود عقب بود، اما به ویژه در نیمه دوم توانست با هوشیاری و جنگندگی ورق را برگرداند و پیروز میدان را ترک کند. کلن با این پیروزی به رتبه ۱۵ جدول ارتقا یافت.

  • آگسبورگ ۳ − فورتونا دوسلدورف صفر

آگسبورگ نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۶ بوندس‌لیگا بود. این تیم در دیداری خانگی با نتیجه ۳ بر صفر فورتونا دوسلدورف را شکست داد و با کسب سه امتیاز به رده ۱۰ جدول ارتقا یافت. یکی از چهره‌های درخشان این دیدار فیلیپ ماکس بود که دو گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند.

کد خبر 471704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha