فریا مانگوترا در آزمون انجمن بین‌المللی تیزهوشان منسا در بریتانیا امتیاز ۱۶۲ آورد و در سن ۱۰ سالگی رکورد آلبرت اینشتین و استفن هاوکینگ را شکست.

فريا دختر نابغه هندي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، فریا که از پدر و مادری هندی به دنیا آمده و در بیرمنگام انگلیس زندگی می‌کند، اکتبر گذشته با سن ۱۰ سال و شش ماه به عنوان جوان‌ترین فرد در آزمون هوش منسا شرکت کرد و توانست رکورد بهره هوشی دو دانشمند بزرگ تاریخ را بشکند. اینشتین و هاوکینگ هر دو بهره هوشی ۱۶۰ دارند.

کولیپ کومار، پدر فریا اعلام کرد تنها فرزندش در آزمون استدلال کلامی نمره ۱۶۲ آورده و از سوی مسئولان منسا یا انجمن بین‌المللی تیزهوشان «نابغه» معرفی شده است. به گفته دکتر کومار که روانپزشک است، نمره فریا بالاترین نمره بهره هوشی است که یک نفر می‌تواند در گروه سنی زیر ۱۸ سال داشته باشد. مادر فریا یعنی دکتر گلشن تاجوریا دانشجوی دکتری پرورش کودک است.

این کودک نابغه در سن هشت سالگی در رقابت با پدرش زودتر از او هفت جلد کتاب‌های هری پاتر را خواند، کمربند مشکی تکواندو دارد، داستان می‌نویسد و از خواندن نمایشنامه و بازی شطرنج هم لذت می‌برد اما بزرگ‌ترین سرگرمی او خواندن کتاب است. هر چند پدر و مادر فریا از او خواسته‌اند ساعت ۱۰ شب خواندن را کنار بگذارد و بخوابد. فریا هر روز ساعت ۶:۳۰ بیدار و برای رفتن به مدرسه آماده می‌شود؛ دختری که دوست دارد در آینده نویسنده و کارگردان شود.

منسا در دنیا ۱۱۰ هزار و در بریتانیا ۲۰ هزار عضو دارد که بهره هوشی آنها در میان دو درصد بالای نابغه‌های دنیاست. در این میان، ۱۸۰۰ نفر از اعضای منسا در بریتانیا زیر ۱۸ سال هستند. بالاترین نمره بهره هوشی برای بزرگسالان ۱۶۱ و برای زیر ۱۸ سال ۱۶۲ است و هر کسی نمره ۱۴۰ بگیرد، نابغه محسوب می‌شود. هزینه دادن آزمون منسا ۲۵ پوند است.

کد خبر 471678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    مگه نابغه به افرادی با ضریب هوشی بالای ١٧٠ نمیگن؟