معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۷۳ روز سال جاری این استان، ۱۴ روز آلوده و ۲۵۹ روز پاک بوده است.

کهکیلویه

به گزارش همشهری آنلاین، "عبدال دیانتی"  درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از ۲۷۳ روز سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ روز آلوده و ۲۵۹ روز پاک بوده که از این تعداد ۱۲ روز مربوط به شهر گچساران و ۲ روز مربوط به شهر یاسوج است.

وی اظهارکرد: در گچساران به تفکیک روزهای ناسالم برای افراد حساس ۷ روز، ناسالم برای عموم و بسیار ناسالم ۵ روز و تعداد روزهای پاک ۲۶۱ روز بوده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در یاسوج تعداد روزهای ناسالم برای افراد حساس ۲ روز و ۲۷۱ روز پاک داشته‌ایم.

دیانتی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی داریم که یکی از این ایستگاه‌ها در شهر گچساران و یک ایستگاه نیز در شهر یاسوج واقع شده است.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه سنجش آلودگی دیگر برای دو شهر استان نیاز داریم، ادامه داد: شهرهای لیکک، مرکز شهرستان بهمئی و دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به علت همجواری با استان خوزستان و عبور ریزگردها از این استان نیازمند ایستگاه سنجش آلودگی هستند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تقریبا بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید دستگاه سنجش آلودگی نیاز است.

دیانتی تصریح کرد: طی سال جاری ۳۱ واحد آلاینده و آلوده در استان شناسایی شده که جهت رفع آلودگی این واحدها اخطاریه به صاحبان آن‌ها داده شده است و این صنایع تا زمانی که رفع آلودگی نکنند، به عنوان صنایع آلوده شناخته می شوند و باید یک درصد فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: کنترل و پایش صنایع آلاینده از سوی کارشناسان محیط زیست به طور دوره ای و مداوم انجام و نمونه برداری خواهد شد و در صورتی که این صنایع تهدیدی برای بهداشت محیط محسوب شوند ضمن تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری می شود.

کد خبر 471470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha