فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: استانداردسازی و ۲ بانده کردن راه‌های ارتباطی در کنار رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی سبب کاهش حوادث رانندگی و خسارت‌های ناشی از آن می‌شود.

2 بانده شدن جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صاحب‌گل صالحی پنج شنبه بیست و هشتم آذر در حاشیه دیدار مدیر و کارکنان اداره حمل و نقل و راهداری خاش در استان سیستان و بلوچستان افزود: همه روزه در راه‌های ارتباطی خاش به زاهدان، ایرانشهر و سراوان و جاده‌های فرعی و روستایی حوادث رانندگی رخ می‌دهد خسارت‌های جانی و مالی وارد می‌شود.

وی افزود: کشته شدن ۳۰ نفر در یک حادثه رانندگی و یا مرگ سه تا چهار عضو یک خانواده بسیار دردآور است و جامعه را در شوک فرو می‌برد پس ضروریست فرهنگ رانندگی در این منطقه اصلاح و نواقص و کمبودها نیز رفع شود.

فرماندار خاش ادامه داد: حجم حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در راه‌های ارتباطی خاش به زاهدان و ایرانشهر به عنوان شاهراه محور توسعه شرق کشور ایجاب می‌کند که همه ما در صدد حل این مشکل یا حداقل راه‌های کاهش آن باشیم و خانواده‌ها نیز فرزندان شان را به رعایت قوانین توصیه کنند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که دولت با جدیت در حال پیگیری اجرای باند دوم راه‌ ارتباطی خاش به شهرهای همجوار است.

صالحی اظهار داشت: حجم رفت و آمدها در راه‌های ارتباطی خاش به زاهدان، ایرانشهر، سراوان و سایر شهرها و روستاها و ۲ بانده نبودن این راه‌ها حوادث رانندگی را افزایش داده بطوریکه در طول شبانه روز گزارش‌های از وقوع حادثه رانندگی دریافت می‌شود به همین سبب مهمترین خواسته و مطالبه مردم ۲ بانده شدن راه‌های ارتباطی این شهرستان و مناطق همجوار است.

فرماندار خاش گفت: حمل و نقل شریان حیاتی کشور و دارای اهمیت زیادی است و اخلال در این ناوگان، اقتصاد مملکت را دچار مشکل خواهد کرد.  

وی با تاکید بر تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی پس از بارندگی‌ها تصریح کرد: ایمنی جاده‌ها در نقاط شهری و روستایی برای پیشگیری از حوادث بویژه پس از بارندگی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، ۱۵۲ کیلومتری شمال ایرانشهر و ۱۵۸ کیلومتری غرب سراوان واقع شده است.

کد خبر 471438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha