پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

پاییز هفت رنگ و زیبا بار و ‌بندیلش را جمع کرده و کم‌کم می‌رود تا «ننه سرما» از راه برسد. «یلدا» را می‌شنوید که آهسته آهسته می‌آید تا یک بار دیگر، به بهانه یک دقیقه طولانی‌تر شدن نخستین شب زمستان، دورهم جمع شویم. شهروندان در تکاپو برای خرید آجیل و هندوانه و انار هستند و حراج ویژه یلدا پای خیلی از شهروندان را به میادین تره بار باز کرده است.

میدان تره بار

همشهری آنلاین - زینب زینال زاده: ۲۲ میدان و ۲۲۴ بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران وجود دارد که هر روز درهایشان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۹ به روی عموم مردم باز است. این بازارها، بخش‌ها و غرفه‌های متنوع و متعددی دارند و به قول معروف «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» در آنها پیدا می‌شود.

«سید سعید راد» مدیر عامل سازمان میادین تره بار شهر تهران می‌گوید: «طراحی و خدمت‌رسانی بازارهای میوه وتره‌بار به گونه‌ای است که شهروندان با چند ساعت وقت گذاشتن، می‌توانند مایحتاج زندگی‌شان را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند.»

اختلاف قیمت با سطح شهر، مهم‌ترین ویژگی بازارها و بازارهای میوه و تره‌بار است که به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت بازارهای میوه وتره‌بار شهرداری تهران، محصولات مستقیم از عرضه‌کننده به دست مصرف‌کننده می‌رسد و به همین دلیل واسطه‌ها حذف می‌شوند.

سید سعید راد- مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهر تهران

سید سعید راد می‌گوید: «در شرایط کنونی که قیمت محصولات کشاورزی و مایحتاج زندگی مردم به هر بهانه‌ و دلیلی سیر صعودی در پیش گرفته، قیمت‌های مناسب بازارهای میوه و تره‌بار در شرایط اقتصادی موجود، می‌تواند مرهمی بر آلام معیشتی خانواده‌ها باشد. انواع میوه و محصولات فرنگی عرضه شده در این بازارها به‌طور متوسط ۴۰‌درصد ارزان‌تر از قیمت‌های سطح شهر به دست مصرف‌کننده‌ها می‌رسد.»

به گفته راد، در طول سال قیمت محصولات و اقلام عرضه شده در بازارهای تره‌بار مناسب هستند: «در اعیاد و ایام خاص مانند یلدا، تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و نظارت درست خدمات ویژه‌تری به شهروندان ارائه دهیم.»

مدیرعامل سازمان مدیریت بازارهای میوه و ‌تره‌بار شهرداری تهران با تأکید بر قیمت مناسب میوه‌های شب یلدا از اعلام قیمت خودداری می‌کند و می‌گوید: «قیمت میوه مانند بسیاری از کالاها از ثبات لازم برخوردار نبوده و قابل پیش‌بینی نیست و در واقع قیمت‌ها تابعی از عرضه و تقاضا هستند. از این رو، اعلام یک نرخ ممکن است سبب ایجاد تردید شود اما نکته مهم این است که همه تلاشگران سازمان بازارهای میوه و ‌تره‌بار تلاش می‌کنند تا شب یلدا انواع میوه‌ به‌ویژه میوه‌های ویژه شب چله شامل انار، هندوانه، ازگیل و خرمالو با ۴۰‌درصد کمتر از سطح شهر عرضه شود و به دست مردم برسد.»

کد خبر 471345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha