چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

شرکت آمازون، با کمک نوعی اپلیکیشن، رفتار کارگران را هنگام رانندگی ثبت می‌کند و آن‌ها را به رانندگی ایمن تشویق می‌کند. این اپلیکیشن براساس رفتارهای رانندگان به آنان نمره می‌دهد. 

رانندگی خطرناک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیمانکاران آمازون به تازگی اپلیکیشنی را به کار گرفته‌اند که می‌تواند کارگران تحویل بار را ردیابی کند و به رفتار آنها طی رانندگی نمره‌ای بین صفر تا ۸۵۰ بدهد. 

هدف از ابداع این اپلیکیشن موسوم به «منتور(Mentor) » این است که رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق کند و براساس رفتارهای رانندگی مانند رانندگی خطرآفرین، سرعت غیرمجاز و همچنین کار با تلفن همراه در هنگام رانندگی به رانندگان نمره بدهد. 

هنگامی که رانندگان با یکی از ون‌های شرکت آمازون که به ابزار ارتباط از راه دور مجهزند کار می‌کنند، اپلیکیشن منتور رفتارهایی از جمله بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر را مورد بررسی قرار می‌دهد و خطاهای آنها را ثبت می‌کند. 

منتور به صورت روزانه گزارش‌هایی را در مورد نمره رانندگی و خطاهای رانندگان آمازون ارائه می‌دهد. این رفتارها در اپلیکیشن منتور «رخدادها(events) » نامیده می‌شود. هریک از این رخدادها با یک نقشه همراه هستند که زمان و مکان وقوع آنها را مشخص می‌کند. داده‌های گردآوری‌شده با منتور در اختیار مدیران رانندگان قرار می‌گیرند. 

مدیر با کمک داده‌های منتور می‌تواند به گزارش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه در مورد هر راننده دسترسی داشته باشد و خطاهای گوناگون آنها از جمله شتاب، ترمز ناگهانی، حواس‌پرتی، سرعت بالا، بسته نبودن کمربند، تصادفات و کارایی سوخت را مورد بررسی قرار دهد. 

در این طرح، از رانندگانی که نمره‌های بالایی در اپلیکیشن منتور به دست بیاورند تقدیر می‌شود. 

آمازون پیش از این نیز به بررسی و ردیابی میزان خلاقیت کارگران انبار با استفاده از داده‌های گردآوری‌شده پرداخته بود. 

کد خبر 471340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha