مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

استاندار مرکزی گفت: رفع مشکلات مالی پلیس مبارزه با موادمخدر این استان امری ضروری است و این مهم از مراجع کشوری دنبال می‌شود.

پلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید «علی آقازاده» چهارشنبه ۲۷ آذر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر این استان با وجود کمبود تجهیزات و امکانات یکی از موفق‌ترین پلیس‌های کشور است و تاکنون دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص و آنالیز پلیس موادمخدر استان مرکزی در فضایی کوچک ایجاد شده اما این آزمایشگاه از بهترین‌ها در کشور است و باید برای توفیقات بیشتر، آزمایشگاه این پلیس توسعه پیدا کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان باید نیازهای مالی و امکانات و تجهیزات ضروری پلیس موادمخدر را شناسایی کند تا رایزنی‌های لازم برای تامین منابع مالی از سوی وزارت کشور دنبال شود.

آقازاده اظهار داشت: شیوه قاچاق موادمخدر  روزانه و در لحظه در حال تغییر است و پلیس موادمخدر نیز در امر مقابله و مبارزه باید مدام خود را به روز کند. ۸۵ درصد موادمخدر دنیا در ایران کشف می‌شود و سالانه کشور در این راه و مسیر سخت، شهدای زیادی را تقدیم و خسارت‌های فراروانی را متحمل می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فعالیت گسترده در زمینه پیشگیری از موادمخدر باید انجام شود و در این راستا دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید بیش از پیش حساس باشند.

۲۸۰ میلیون مصرف کننده موادمخدر در دنیا وجود دارد

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۸۰ میلیون نفر مصرف کننده موادمخدر در دنیا وجود دارد و سالانه ۴۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف سوء موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: آمریکای مرکزی (تولید کوکائین)، مثلث طلایی در جنوب شرق آسیا و هلال طلایی پاکستان و افغانستان سه منطقه تولید موادمخدر در دنیا است.

وی بیان کرد: حدود ۸۵ درصد تریاک جهان در کشور افغانستان تولید می‌شود و در ۲۰ سال گذشته تولیدات افغانستان از ۲۰۰ تن به ۹ هزار تن افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: طول مرز ایران با افغانستان ۹۴۵ کیلومتر است و این امر باعث شده معضلات، مشکلات و آسیب‌های زیادی متوجه کشور شود. همچنین آموزش یکی از بهترین ابزارها در راستای مقابله و پیشگیری از گرایش به مصرف سوء موادمخدر است و این مهم باید روز به روز در جامعه تقویت شود.

وی اظهار داشت: هم‌افزایی در انجام برنامه‌ها در امر پیشگیری، مقابله و درمان امری ضروری است که باید مورد توجه بخش‌های مختلف قرار گیرد.

لزوم اقدامات جدی در امر مبارزخ بامواد مخدر

مسوول شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در این نشست گفت: شهرستان خنداب در این استان یکی از مناطق محروم است و در راستای پیشگیری و مقابله با معضل اعتیاد در شهرستان باید اقدام‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

«احمد ملک‌حسینی» افزود: انتظار است مدیران و مسوولان برای حل مشکلات شهرستان‌های کمتر برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق حمایت‌های لازم را بیش از پیش به کار گیرند.

برنامه‌های ویژه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی در خنداب

فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: اقدام‌های مختلفی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان انجام شده و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در دستور کار است.

«عبدالرضا حاج علی بیگی» افزود: افزایش برنامه‌های آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خنداب یکی از برنامه‌های اولویت دار است زیرا این بخش یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از اعتیاد است.

وی بیان کرد: در امر مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از این معضل جدی، نباید از امر پژوهش و تحقیق غافل شد و توجه به این بخش نیز از ضروریات است.

افزایش کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: میزان کشفیات موادمخدر این استان در هشت ماه امسال نسبت به مشابه قبل هفت درصد افزایش یافته است.

سرهنگ «احمدرضا چگینی» افزود: حوزه دستگیری فعالان و قاچاقچیان موادمخدر نیز در این مدت ۱۰ درصد افزایش یافته اما دستگیری معتادان با کاهش هفت درصدی همراه است.

وی اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با موادمخدر به عنوان یکی از معضلات جدی در جامعه، ۹۸۶ طرح از ابتدای سال جاری تاکنون در نقاط آلوده استان مرکزی به مرحله اجرا درآمده است و در این مدت ۱۶ باند قاچاق موادمخدر در استان متلاشی شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این پلیس در هشت ماه امسال ۳۴ عملیات برون استانی در راستای مبارزه با موادمخدر انجام داده است.

در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی مقرر شد تعداد یاری برگ‌های(ارائه یارانه درمان به معتادان نیازمند در قالبی خاص) یکی از مراکز درمانی اعتیاد شهرستان خنداب افزایش یابد.

استاندار مرکزی قبل از برگزاری این نشست از نمایشگاه دستاوردهای پلیس مبارزه با موادمخدر و بخش‌های مختلف این پلیس بازدید کرد.

کد خبر 471317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha