مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  با بیان این‌که باوجود بحران آنفلوانزا در ۱۰ استان کشور، در قم با وضعیت بحرانی مواجه نبودیم، گفت: طبق آمار نیز بیماری آنفلوانزا در قم سه فوتی داشت که ناشی از بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای بوده‌اند.

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ابوالفضل قدیر ظهر امروز ۲۷ آذر در سومین جلسه شورای اداری قم که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت کنترل بیماری آنفلوانزا در قم اظهار داشت:خوشبختانه با وجود بحران آنفلوانزا در ۱۰ استان کشور، در قم با وضعیت بحرانی مواجه نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در قم دو دوره آنفلوانزا شدت گرفت که به‌خوبی کنترل شد، یکی از این دوره‌ها در آبان ماه امسال بود که بالاترین میزان ابتلاء ثبت شد، در این زمینه آخرین آمار بستری‌شده در قم ۵۰۸ نفر بودند که از ۵۰۳ نفر نمونه‌گیری شد.

وی تصریح کرد: درمجموع ۴۱ نفر در قم بر اساس آزمایشات به آنفلوانزا مبتلا شده بودند که ۲۸ مورد در آبان ماه ثبت‌شده است، طبق آمار نیز بیماری آنفلوانزا در قم سه فوتی داشت که ناشی از بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای بوده‌اند.

قدیر بیان کرد:در جهت کنترل دست به اقداماتی ازجمله تدوین برنامه عملیاتی، تشکیل کمیته استانی و برگزاری جلسات متعدد، ۲ هزار و ۶۰۰ دز واکسیناسیون، توزیع واکسن در بیمارستان‌ها، اعلام اولویت‌های تزریق واکسن و تزریق واکسن به گروه‌های هدف صورت گرفت.

وی خاطرنشانکرد: اقدامات آموزشی یکی از رویکردهای مهم در کنترل بیماری است و دراین‌باره تشکیل کمپین شست و شوی دست‌ها در آموزش‌وپرورش و توزیع بیش از ۲ هزار بسته آموزشی در مدارس از دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعطیلی مدارس ازجمله اقدامات مؤثر در کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع بیماری در میان دانش آموزان بود. همچنین ثبت سامانه آنفلوانزا و ارسال آمار و آنالیز نتایج و جمع‌آوری نمونه‌ها و اخذ چند هزار سهمیه دارو نیز اقدامات مهمی در کنترل بیماری به شمار می‌رود.

قدیر بیان کرد:یکی از دغدغه‌های جدی افزایش مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها بود که در آذرماه ۹ هزار مراجعه به بیمارستان‌های قم داشتیم که یک هزار و ۷۹ نفر بستری شدند و یک کودک نیز در میان فوتی‌ها بود.

کد خبر 471245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha