مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: چهار تن و ۷۹۹ کیلو و ۹۰۸ گرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان همدان کشف‌شده که بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده است.

مواد مخدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، سرهنگ‌هایی قزوینه چهارشنبه ۲۷ آذر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار کرد: تریاک با دو تن و ۳۰۱ کیلوگرم و ۱۴۵ کیلو و ۸۱۲ گرم هروئین بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر بوده که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ کیلو و ۶۳۰ گرم شیشه در همدان کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت برابر رشد داشته همچنین مواد تدخینی مانند گُل، حشیش و گراس درمجموع حدود دو تن کشف‌شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بابیان این‌که افغانستان علاوه بر تولیدکننده مواد مخدر سنتی، به کانون تولید روان‌گردان تبدیل‌شده است، ادامه داد: ۳۷۹۳ خرده‌فروش، قاچاقچی و توزیع‌کننده و ۲۸۴۴ معتاد جمع‌آوری شدند که برخی از آنها برای پنج یا ششمین بار دستگیر می‌شوند و از مشتریان ثابت پلیس و بهزیستی شده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۲۳۸۸ نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند که درمجموع شمار دستگیری‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹۰۲۵ نفر رسیده که هشت درصد افزایش داشته است.

قزوینه بابیان این‌که امسال ۶۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده است، اضافه کرد: بخشی از باندها در خارج از استان شناسایی‌شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های محل عبور محموله، آنها را دستگیر کرده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: در چند وقت گذشته محموله ۳۰۰ کیلویی مواد مخدر در خوزستان با مقصد سه استان همدان، کرمانشاه و لرستان بارگیری و روانه استان‌های غربی شده بود که این باند توسط عوامل پلیس مواد مخدر همدان در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی بابیان این‌که ۸۴۵۱ عملیات یعنی روزانه ۳۰ تا ۳۵ عملیات برای مبارزه با مواد مخدر در این استان صورت می‌گیرد، اعلام کرد: چندی پیش محموله یک تنی از تریاک در افغانستان بارگیری و از مرز دریایی وارد هرمزگان و سپس به استان فارس واردشده و برای پخش در استان‌های غربی وارد همدان شده بود که بااطلاع از این موضوع عوامل این گروه دستگیر شدند، همه افراد سابقه دارای بودند که یکی از آنها نیز قاتل فراری از استان لرستان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که کشف قرص‌های روان‌گردان ۳۴۰ هزار و ۹۶۴ مورد بوده که ۲۹۵۶ درصد افزایش داشته است، افزود: کشت خشخاش و شاهدانه با همکاری دهیاری‌ها ۶۹ هزار و ۶۷۱ مورد صورت گرفته است.

قزوینه بابیان این‌که ۱۱ قبضه سلاح در سال جاری کشف‌شده است، تأکید کرد: کنترل محورهای مواصلاتی ۳۳۲ مورد انجام‌شده است.

«یاری‌گران زندگی»، طرحی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: طرح «یاری‌گران زندگی» در راستای همکاری همه‌جانبه در امر مبارزه با مواد مخدر امری مهم و حیاتی است.

مهرداد نادری‌فر بابیان این‌که رفع بسیاری از تنگناها و نیازمندی‌ها با امکانات داخلی و توان محلی برطرف می‌شود، افزود: این مطلب که ۴۵ درصد زندانیان آقا و ۹۵ درصد زندانیان زن در رابطه با مواد مخدر هستند، مرگ‌ومیرهای زیادی به علت سوءمصرف مواد مخدر بوده و ایدز یکی از بیماری‌های مرتبط با مواد مخدر است، واقعیت تلخ جامعه است.

وی بابیان این‌که مواد مخدر دومین علت مرگ‌ومیر در کشور است، تصریح کرد: ۶۵ درصد از همسر آزاری‌ها، ۲۰ درصد قتل‌های عمد، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۲۰ درصد کودک‌آزاری‌ها، ۲۳ درصد نزاع‌ها و ۶۷ درصد از سرقت‌های خرد ناشی از اعتیاد است، ازاین‌رو می‌توان اعتیاد را ‌ام‌الفساد جامعه خطاب کرد.

نادری‌فر بابیان این‌که از اعتبارات حوزه پیشگیری مواد مخدر به ۱۰ دستگاه در بودجه در نظر گرفته می‌شود، تأکید کرد: آموزش‌وپرورش ۵۵ میلیارد تومان، بهزیستی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، وزارت علوم واحد آموزش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون، وزارت علوم واحد فرهنگی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون، معاونت ورزش و جوانان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون، وزارت کار و رفاه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون، حوزه علمیه یک میلیارد، بهداشت ۱۰ میلیارد، بهزیستی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون، زندان‌ها سه میلیارد و ۷۰۰ و بنیاد شهید ۸۰۰ میلیون تومان که درمجموع ۹۶ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان این‌که در کنار این ارقام نیز از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر، تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده و اقدامات هر دستگاه مشخص‌شده است، خاطرنشان کرد: اگر سهم استانی را از این رقم مشخص کنیم درمجموع سه میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان سهم استان فقط در حوزه پیشگیری می‌شود.

کد خبر 471239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha