رئیس اداره منابع طبیعی فیروزکوه با تأکید بر مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز از اجرای ۱۰۰ هکتار صنوبر کاری در اراضی زراعی آبی شهرستان خبر داد.

طرح زراعت چوب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جمشید جویباری چهارشنبه ۲۷ آذر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌منظور حفظ انفال و اراضی ملی و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز یک باب بنا به متراژ ۱۷۰ مترمربع که در اراضی ملی منطقه حصاربن این شهرستان به‌صورت غیرمجاز و غیرقانونی احداث‌شده بود رفع تصرف و مورد تخریب قرار گرفت.

وی افزود: این رفع تصرف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با اخذ دستور از دادستان شهرستان فیروزکوه، استان تهران و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است.

جویباری به اجرای طرح توسعه زراعت چوب در سطح این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باهدف تأمین چوب و نیازهای سلولزی طرح توسعه زراعت چوب در قالب صنوبر کاری در دستور کار این اداره قرارگرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: بر اساس تعهدات اجرایی امسال و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، ۱۰۰ هکتار صنوبر کاری در اراضی زراعی آبی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان اجرای این طرح می‌توانند درخواست خود را به همراه نقشه رقومی محل اجرای این طرح تحویل داده و منابع طبیعی نیز تسهیلاتی همچون تأمین نهال رایگان و مشاوره کارشناسی را ارائه خواهد داد.

جویباری یادآور شد: سال گذشته بیش از ۵ هکتار طرح زراعت چوب در شهرستان فیروزکوه اجراشده است.

کد خبر 471213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha