چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

تصفیه خانه اکباتان با تولید ۱۰ هزار مترمکعب آب در روز بخش وسیعی از فضای سبز منطقه ۵ را آبیاری خواهد کرد.

تصفیه خانه اکباتان

همشهری آنلاین – سمیراباباجانپور : استفاده از پساب تصفیه خانه اکباتان برای آبیاری فضای سبز با هدف صرفه جویی در استفاده از آب های زیرسطحی و کنترل مصرف آب های قنات ها و مسیل ها دردستور کار شهرداری منطقه ۵ قرار گرفته است. رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۵ دراین باره گفت: «استفاده از پساب تصفیه خانه اکباتان در ۲ فاز تا پایان سال اجرایی خواهد شد. فاز اول این پروژه با لوله گذاری ۲۳ کیلومتری از تصفیه خانه تا کل فضای سبز ناحیه ۶ که چیزی در حدود ۸۰ هکتار است آغاز می شود. با مشروب شدن فضای سبز ناحیه ۶ امکان بهره برداری از این آب برای نواحی ۴ و ۵ منطقه فراهم خواهد شد که به نوبه خود تحول چشمگیری در سیستم آبیاری فضای سبزشهری تهران محسوب می شود. روشی که با ذخیره آب قنات ها و آب های زیرسطحی می تواند دستاوردهای زیست محیطی مناسبی همراه داشته باشد. »

«وحید اسمعیلی» فاز ۲ این پروژه را ساخت پکیج تصفیه مجدد پساب دریافتی از تصفیه خانه اکباتان عنوان کرد و افزود: «  آب هایی که از تصفیه خانه گرفته می شود هرچند در آنجا تصفیه می شود اما یک روند تصفیه شیمیایی برای آبیاری فضای سبز نیز باید طی کند. برای این کار ساخت یک پکیج تصفیه ای لازم است. »

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۵ درباره زمان اجرای این پروژه گفت: «هماهنگی های لازم با شرکت آب و فاضلاب انجام شده است.  پیمانکاررا هم  انتخاب کرده ایم  و بلافاصله با ابلاغ قرارداد کار را شروع می کنیم  البته اتمام این پروژه زمان بر است و براساس برآورد ما ۲ تا ۳ سال طول خواهد کشید. »

فاضلاب تصفیه شده به عنوان یکی از منابع آبی پایدار نقش مهمی در کاهش هزینه ها، مصرف آب سالمتر و حفظ محیط زیست دارد. در منطقه ۵، ۲ تصفیه خانه پساب آب شهری در شهرزیبا و پساب فاضلاب شهری در اکباتان وجود دارد. به گفته اسمعیلی پساب آب شهری شهرزیبا ۴هزار مترمکعب  در روز است  که در حدود ۸۰ هکتار فضای سبز منطقه ازجمله  بوستان جوانمردان و فضای سبز سطح ناحیه یک را پوشش می دهد وبا استفاده از پساب تصفیه خانه اکباتان برای آبیاری فضای سبز نواحی ۶، ۵ و ۴ تحول چشمگیری در آبیاری فضای سبز منطقه اتفاق می افتد.

کد خبر 471204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha