نخستین جشنواره ملی هنری «همام» با هدف نمایش توانمندی معلولان و ایجاد نشاط در میان آنها برگزار می‌شود.

جشنواره همام

همشهری آنلاین/ زینب زینال­ زاده: در دنیا بیش از یک میلیارد معلول وجود دارد که ۱۱ درصد این تعداد سهم کشور ما است. افراد توان­یابی که در جامعه دیده نمی‌شوند و از حداقل حقوق شهروندی برخوردار هستند. برگزاری جشنواره همام فرصتی است تا توان­یابان انجمن‌های مختلف از جمله، انجمن‌های ایکتیوز، میاستنی، اوتیسم، معلولان جسمی حرکتی توانمندی‌هایشان را به جامعه و شهروندان نشان دهند و ثابت کنند محرومیت محدویت نیست و انسان اگر بخواهد، غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.

«کریم پاشازاده»، دبیر جشنواره همام گفت: «این جشنواره بهانه‌ای است برای برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده هنرمندان توان­یاب که در حاشیه آن کارگاه‌های آموزش نقاشی، عکاسی و گرافیک هم دایر می‌شود.»

به گفته او هزار و ۱۵۰ هنرمند توان­یاب از کل کشور برای شرکت در این جشنواره آثار خود را ارسال کردند که ۸۰۰ اثر برگزیده و پس از داوری، ۱۵۹ اثر در نمایشگاه باهم رقابت می‌کنند.

۳۰درصد شرکت کنندگان در جشنواره، آقایان و ۷۰ درصد خانم‌ها هستند. پاشازاده با بیان این مطلب گفت: «قیمت‌گذاری آثار ارائه شده در نمایشگاه، از سوی خود هنرمندان انجام شده و سود حاصل از فروش آنها نیز متعلق به توان­یابان است.»

او در پایان اظهار کرد: «امیدوارم برگزاری این جشنواره نقطه آغازی برای شنیده شدن مطالبه‌های جمعیت ۱۱ درصدی توان­یاب کشور باشد. چرا که هنرمندان توان­یاب کشورمان بارها در عرصه‌های جهانی افتخارآفرینی کرده‌اند، اما هرگز دیده نشده‌اند.»

فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲ واقع شده است.

کد خبر 470903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha