یکشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: قضات دادگاه‌های اسپانیا در دو سال و نیم اخیر 90 هزار حکم حفاظت در برابر اعمال خشونت آمیز صادر کرده‌اند.

به نوشته روزنامه ال پاییس، تا کنون نام  175 هزار نفر  به دلیل بدرفتاری در محیط خانواده در جدال میان زوجین در لیست مرکز حفاظت در برابر خشونت‌های داخلی به ثبت رسیده‌است. این مرکز دو سال ونیم پیش شروع به کار کرده‌است.

به گزارش این مرکز از هر ده نفر  شاکی 9 نفرشان زن هستند و به نسبت نیز از مردان شکایت شده‌است. در این میان 57 نفر از زنان در دو سال ونیم گذشته توسط همسران و یا نامزد‌هایشان به قتل رسیده‌اند.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت دادگستری اسپانیا از سال 2004 قضات دادگاه ‌ها 90 هزار حکم حفاظت، 70 هزار حکم مجرمیت به دلیل خشونت‌های خانوادگی و 35 هزار حکم ترک احتیاط آمیز صادر کرده‌اند.

تعداد نام بدرفتاران در لیست مرکز حفاظت در برابر خشونت‌های داخلی تقریبا برابر با میزان جمعیت شهر‌های سانتاندر و یا سان سباستیان (حدود 200 هزار نفر) است.
در واقع نام 179.123 مرد و 19.432 زن  از سال 2004در این فهرست به ثبت رسیده‌است. اکنون این تعداد در کل به 175.131 نفر رسیده‌است.

این فهرست به همراه اطلاعات طبقه بندی شده از خشونت‌ها و موارد آن‌ها ونحوه جلوگیری از خشونت‌ها در ساختمان بایگانی وزارت دادگستری اسپانیا در مادرید نگهداری می‌شوند.

کد خبر 4709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز