سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات گسترده پلیسی پرده از فساد مالی در شهر ماربیا واقع در جنوب اسپانیا برداشت.

به نوشته روزنامه ال پاییس، مأموران پلیس با گوش دادن به صد‌ها نوار خصوصی ضبط شده، متوجه شدند تعدادی از شرکت‌های مهم در ازای پرداخت مبالغ هنگفت به شورای شهر، قرارداد‌های عمران شهری را به نفع خود مصادره می‌کردند.

میگل آنخل تورس، قاضی مسئول پرونده شهرداری ماربیا در این‌باره اعلام کرده‌است، در میان پرونده‌هایی که دادگاه در دست بررسی دارد، اسنادی نیز مربوط به مذاکره شهردار و معاون اول شهرداری ماربیا با صاحبان شرکت‌های طرف قرار داد پروژه‌های عمرانی به چشم می‌خورد.

بر این اساس تعداد زیادی از اعضای شهرداری ماربیا در فرایند واگذار کردن قرارداد‌های شهری به شرکت‌های خاصی ایفای نقش می‌کردند.

نوار‌های ضبط شده از مکالمات تلفنی نیز بیانگر آن است که  از سوی شرکت‌ها به این افراد، پس از واگذاری غیرمجاز قرارداد‌ها، مبالغ کلانی پول به عنوان رشوه پرداخت می‌شده‌است.

تحقیقات پلیسی - قضایی و شنود مکالمات شهرداری از زمان شکایت رییس حقوقی شهرداری ماربیا به منابع قضایی آغاز شد.در اولین دور از شنود مکالمات تلفنی پلیس موفق به کشف بخشی از معاملات غیر قانونی شهرداری ماربیا شد.

براساس این شواهد اولیه خوان آنتونیو روکا از مسوولین بخش عمران وشهرسازی شهرداری ماربیا توانسته بود از محل انجام معاملات غیر قانونی سودی معادل  2.400  میلیون یورو به جیب بزند.

در جریان این بده بستان‌های غیر قانونی ودر زمان‌هایی که کارمندان شهرداری حاضر به تمکین در برابر خواسته‌های غیر قانونی شرکت‌ها نبودند . مالکین شرکت‌ها بعضا اعضای شهرداری و شورای شهر ماربیا را  تهدید به افشاگری از طریق رسانه‌ها می‌کردند و یا این که سر کیسه را شل می‌کردند و مبلغ رشوه را بالا می‌بردند،مبلغی که اکنون وپس از انجام تحقیقات پلیسی دیگر نصیب آن‌ها نخواهد شد. 

کد خبر 4413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز