سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

شب غلامحسین زرگری‌نژاد، مورخ و محقق تاریخ ایران و اسلام در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

غلامحسين زرگري نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه بخارا با همکاری کتابخانه ملی شبی برای غلامحسین زرگری‌نژاد برگزار می‌کند. این مراسم سه‌شنبه ۳ دی ساعت ۱۶ و ۳۰ در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

در این نشست ناصر تکمیل‌همایون، هادی خانیکی، داود فیرحی، محمدعلی اکبری و علی دهباشی حضور دارند و درباره این استاد تاریخ سخن می‌گویند.

غلامحسین زرگری‌نژاد، مورخ و محقق تاریخ ایران و اسلام سال ۱۳۲۹ در شهرستان بجنورد زاده شد. وی در سال ۱۳۵۲ به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات خود را در رشته تاریخ در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. در سال ۱۳۷۲ درجه دکترای تخصصی تاریخ را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و به مدت ۳ سال در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه به تدریس تاریخ سیاست و تاریخ اسلام و اندیشه‌های سیاسی در اسلام و ایران پرداخت. وی در سال ۱۳۷۳ به گروه تاریخ دانشگاه تهران پیوست و در سال ۱۳۸۸ با درجه استادی بازنشست شد.

از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به کتاب‌های تاریخ تحلیلی اسلام، تاریخ صدر اسلام (عصر نبوت) (کتاب برگزیده سال ۱۳۷۹)، نهضت امام حسین و قیام کربلا، (کتاب برگزیده سال ۱۳۸۳)، تاریخ تحلیلی اسلام از بعثت تا غیبت، روزشمار تاریخ معاصر ایران، خاطرات نخستین سپهبد ایران، سپهبد امیراحمدی و... اشاره کرد.

همچنین تصحیح مآثر سلطانیه، نوشته عبدالرزاق دنبلی، تاریخ احمد شاهی، نوشته محمود حسینی جامی، شرح آسیای مرکزی و انتشار سیویلیزاسیون روسی در آن، احکام‌الجهاد و اسباب‌الرشاد، رساله احکام قانون اداره بلدیه، عبدالحسین لاری، هفت رساله سیاسی از عصر قاجار، رسائل مشروطیت، انتشارات کویر، رسائل مشروطیت، مؤسسه توسعه علوم انسانی، سیاست‌نامه‌های عصر قاجار (رسائل سیاسی) و... در کارنامه این پژوهشگر تاریخ وجود دارد.

کد خبر 470896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha