سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: قطع سهمیه، انسداد کارت و جریمه نقدی برای تاکسی‌های متخلف درون و برون شهری این استان در نظر گرفته شده است.

تاکسی تلفنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر میرزایی دوشنبه شب در نشست پیشگیری و برخورد با تاکسی‌های متخلف درون و برون شهری اظهار داشت: گزارشات فراوانی مبنی بر افزایش نرخ حمل و کمبود تاکسی در سطح شهر زاهدان داشتیم که شهروندان از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام کرده بودند.

وی گفت: طبق اعلام سازمان حمل و نقل بار و مسافر ۲ هزار و ۷۴۲ خودروی تاکسی در زاهدان وجود دارد که همه می‌دانیم این تعداد ناوگان فعال نبوده و بر فرض اینکه هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی غیرفعال در این شهر باشد، سهمیه ۴۰۰ لیتری با مقدار ۶۸۰ هزار لیتر سوخت در ماه کجا مصرف می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: آمادگی هرگونه برخورد در حوزه صلاحیتی با متخلفان را داریم و این وظیفه سازمان حمل و نقل بار و مسافر و سایر دستگاه‌های متولی است که نسبت به شناسایی متخلفان اقدام کنند و شک نکنید که اگر همه مسوولان در این حوزه وظایف خود را به درستی انجام دهند تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد.  

وی تصریح کرد : این اخطار را به تاکسی‌های متخلف می‌دهیم که اشد مجازات را با قطع سهمیه، انسداد کارت سوخت و جریمه نقدی برای آنان پیش‌بینی کرده‌ایم. وقتی خودروی تاکسی در دسترس نباشد مردم از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد که وجود این خودروها علاوه بر مشکلات نظارتی خطرات و آسیب‌های دیگری را بدنبال خواهد داشت.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقتی تاکسی فرودگاه در زاهدان درحالی‌که باید ۸ تا ۱۲ هزار تومان از مسافر بگیرد اما برخی از این افراد بیش‌از ۱۵هزار و گاها ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند این یعنی دستگاه‌های ناظر به صورت صحیح و مستمر عملکرد خود را به خوبی انجام نداده‌اند.

وی گفت: البته جدیدا در حوزه تاکسی فرودگاه ورود کرده‌ایم و پرونده‌های متعددی نیز  تشکیل شده که در صورت ارسال پرونده از سوی دستگاه‌های متولی در تعزیرات حکومتی با قاطعیت رأی صادر خواهد شد.  

دبیر شورای هماهنگی ترافیک سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: عمر مفید برای تاکسی بین ۱۰ تا ۱۲ سال است و در زاهدان بسیاری از تاکسی‌ها حدود ۶۰ درصد عمر مفید خود را از دست داده‌اند اما کارت سوخت فعال دارند.

حبیب راشدی افزود: تاکسی‌ها در زاهدان همچنان به شیوه سنتی فعالیت دارند و هیچ اقدام جدیدی مبنی بر الکترونیکی شدن و یا پیمایش و نوسازی آنها انجام نشده است.

نماینده پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز کرد: ضعیف‌ترین ارائه خدمات حمل و نقل در کشور را در زاهدان مشاهده می‌کنیم و هنگامی که بیش از ۲۷۰۰ خودرو تاکسی را می‌شنویم این از لحاظ اسمی خیلی فوق العاده است ولی در ظاهر چیزی دستگیر مردم نمی‌شود.  

غلامرضا باغ شیرین افزود: تشدید نظارت‌ها زمانی خوب است که خودرویی در کار باشد و هنگامی که تاکسی فعالیت ندارد رصد تخلفات نیز مشکل می‌شود و به نظر می‌رسد ابتدایی‌ترین کار پایش و حذف تاکسی‌های غیرفعال است.  

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: قبل از برخورد اقدامات پیشگیرانه باید انجام داد و اگر افرادی به تخلفات خود ادامه دهند مطابق قانون پرونده تشکیل شود.

محمد قاسمی افزود: باید قبول کنیم که در حوزه حمل و نقل به شهروندان خدمات درستی نداده‌ایم و به هر طریقی باید مشکلات موجود مرتفع شود. همچنین خودروهای فاقد کارکرد باید شناسایی و  از سازمان مربوطه حذف شوند تا به افراد قانونمند نیز آسیب نرسانند.  

رییس راهور زاهدان نیز با بیان این‌که کمتر از ۲۰ درصد تاکسی‌ها در سطح شهر تردد دارند گفت: در کلان شهری مانند زاهدان وجود فقط یک ایستگاه خطی جای تاسف است و این باید تقویت شود.

سرهنگ علی اکبر معتمدی افزود: وقتی نظارت‌ها نباشد مردم از ناوگان عمومی استقبال نمی‌کنند و باید برای تاکسی‌ها شناسنامه ایجاد شود. ما آماده هرگونه همکاری جهت شناسایی متخلفان هستیم و با جدیت حضور خواهیم یافت.

کد خبر 470827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha