شورایاران محلات پس از گذشت ۲ سال از عمر شورای پنجم شهر تهران، برای اولین بار گزارش‌های محلات را در صحن شورا قرائت کردند.

توسعه دانشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد مسجدجامعی صبح امروز سه‌شنبه در تذکر پیش از دستور خود با بیان این که بالاخره در شورا به روی شورایاران باز شد، گفت: شورایاران ۱۳۰ محله در دوره شورای شهر سوم گزارش‌های خود را در صحن علنی ارائه دادند و در شورای چهارم نیز شورایاران ۲۲ منطقه با حضور در صحن شورا مسائل خود را مطرح کردند. در دوره شورای پنجم با این که این روند مدتی به تأخیر افتاد، خوشبختانه شاهد این هستیم که مجددا گزارش شورایاران از سر گرفته شده است.

وی با بیان این که ارائه گزارش شورایاران در صحن علنی سبب می‌شود ما از اطلاعات کف خیابان باخبر شویم، گفت: لازم است گزارش‌های ستاد شورایاران در کمیسیون‌های ذی‌ربط شورا بررسی و در برنامه‌های سالانه نیز لحاظ شود.

وی افزود: طبق هماهنگی با شهردار تهران مقرر شده است ۳ مسأله اصلی هر محله با کمک شورایاران انتخاب شود و امیدواریم شورایاران بتوانند به ما در اداره بهتر شهر کمک کنند.

در این جلسه، شورایاران محله وصال شیرازی به ارائه گزارش پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ایمانی، دبیر محله وصال شیرازی، با ارائه گزارشی از وضعیت این محله به مسأله طرح توسعه دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسأله مردم این محله فریز شدن زمین‌ها به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران است و من نمی‌دانم آقایان دانشگاه تهران دنبال چه هستند که سعی می‌کنند با لابی‌گری مسائل را حل کنند.

وی افزود: ما به مسئولان دانشگاه تهران گفتیم که این زمین‌هایی که در این مدت خریدید برای شماست و دیگر به مابقی املاک کاری نداشته باشید؛ مردم چه گناهی کرده‌اند که زمین‌های آن‌ها فریز شده و نمی‌توانند کاری کنند؟

از آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، امروز اولین گزارش شورایاران محلات در صحن شورا قرائت شد.

کد خبر 470821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha