جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در مسیر ارتباطی زنجان - طارم به دلیل بارش برف با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

زنجیر چرخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی سه‌شنبه ۲۶ آذر  افزود: این وضعیت از ساعت پنج صبح امروز در این مسیر ارتباطی حاکم شده است و رانندگانی که قصد تردد در این جاده کوهستانی رادارند یقین بدانند که هیچ خودرویی بدون داشتن زنجیر چرخ قادر به حرکت و ادامه مسیر نیست.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تیم عملیاتی پلیس‌راه در این مسیر ارتباطی مستقر است تا مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشود، در زمان حاضر نیز در مسیر ارتباطی ابهر - تاکستان با بارش باران و در سایر مسیرها نیز با ریزش برف مواجه هستیم.  

عظیمی تصریح کرد: شب گذشته نیز یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در مسیر ارتباطی خدابنده - همدان، واژگون شد که راننده و سرنشین آن برای مداوا و درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین خدابنده انتقال یافتند.

عظیمی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی استان زنجان رادارند خواست خودروهای خود را به وسایل ایمنی زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ مجهز کرده و به دلیل بارش باران و برف و لغزندگی سطح جاده با دقت و احتیاط بیشتر و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

۶ ماه نخست امسال براثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به‌طور شبانه‌روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هم‌وطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

کد خبر 470787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha