وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که تامین مسکن کم درآمدها وظیفه دولت است، از راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا پایان سال و قطعی شدن احذ مالیات از خانه‌های خالی خبر داد.

مسكن 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره ارزیابی خود از بازار مسکن و پیش‌بینی آینده گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج و تبدیل به کالای مصرفی شود. اینکه یک عده برای حفظ پول خود یا ارتقای آن اقدام به سوداگری در این بخش کنند، روشی است که باید درباره آن تجدید نظر شود. وقتی عرضه بر اساس نیاز واقعی باشد و سوداگری با سیستم مالیاتی و اقتصادی کنترل شود، می‌توان به آینده مسکن امیدوار بود. 

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان تا پایان امسال و تحویل آن به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و گفت: بر اساس قانون مالیات‌ها، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که کارهای آن در حال انجام است و تا پایان امسال برای بهره‌برداری به سازمان امور مالیاتی تحویل می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه سیستم نرم‌افزاری این سامانه در دست تهیه است، افزود: با همکاری سازمان امور مالیاتی شناسایی خانه‌های خالی انجام و نسبت به اخذ مالیات از مالکان و صاحبان آنها اقدام خواهد شد. در نظر داریم منابع حاصل از این طرح را به سمت ساخت و ساز و تولید و عرضه مسکن هدایت کنیم.

وی مشکل خانه‌های خالی را مربوط به کلانشهرها دانست و گفت: سیستم نرم‌افزاری تهیه شده و مهم این است که سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشد. دیگر دستگاه‌ها و نهادها هم باید برای بهتر اجرا شدن طرح با سازمان امور مالیاتی در این زمینه همکاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ابتدای دی‌ماه به پایان می‌رسد و در تلاشیم در استان‌های واجد شرایط، زمین تامین و مرحله دوم ثبت‌نام را آغاز کنیم. سهم بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است. ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در بافت فرسوده انجام می‌شود که تا امروز قرارداد ۲۰ هزار واحد آن با بانک‌ها منعقد شده است. در مجموع احداث ۱۸۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است.

اسلامی تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن نیاز اقشار متوسط و کم‌درآمد را تامین می‌کند و خانه‌دار کردن این قشر وظیفه دولت است. در واقع دولت باید زمینه خانه‌دار کردن قشر متوسط و کم‌درآمد را فراهم کند و عرضه زمین با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی مسکن پاسخ به این نیاز است.

کد خبر 470747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    خواهشا این طرح رو پیگیری کنید