سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

اسکله‌های گردشگری جزیره قشم به دلیل فعالیت سامانه بارشی، افزایش سرعت لحظه‌ای باد و مواج شدن دریا سه‌شنبه ۲۶ آذر به‌طور کامل تعطیل است.

اسکله گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس بنادر و دریانوردی قشم  گفت: بنا بر وضعیت جوی حاکم بر جو شهرستان قشم استان هرمزگان، شناورهای گردشگری در اسکله‌های گردشگری شیب درازو کندالو برای سفرهای تفریحی به سمت جزیره هنگام و خلیج دلفین‌ها جلوگیری شد.

علی اشتری افزود: امنیت جانی مسافران در درجه نخست اهمیت قرار دارد و ازاین‌رو گردشگران از تجمع در این اسکله‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: فعالیت اسکله‌های‌ مسافری و تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت در حال انجام است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی امکان اخلال در فعالیت اسکله‌های مسافری نیز وجود دارد.

وی افزود: ازاین‌رو به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود برنامه‌ریزی دقیقی برای تردد خود داشته باشند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

کد خبر 470744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha