تازه‌ترین تجربه کارگردانی کلینت ایستوود این هفته در ۲۵۰۲ سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفت و پنج میلیون دلار فروخت تا بدترین افتتاحیه این فیلمساز کهنه‌کار در چهار دهه اخیر رقم بخورد.

فيلم سينمايي ريچارد جيوئل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، هر چند «ریچارد جیوئل» با تحسین منتقدان مواجه شده و از فیلم‌های پرامید در فصل جوایز سینمایی است اما تماشاگران چندان از روایت آن استقبال نکردند. فیلم داستان واقعی یک مامور امنیتی است که در ماجرای بمبگذاری در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا در آمریکا به اشتباه متهم می‌شود و زندگی‌اش به هم می‌ریزد.

فروش پنج میلیون دلاری «ریچارد جیوئل» را می‌توان بدترین افتتاحیه کارنامه کارگردان کهنه‌کار و ۸۹ ساله آمریکایی دانست که آخرین بار در ۱۹۸۰ با «بیلی برانکو» یک افتتاحیه ۳.۷ میلیون دلاری را تجربه کرده بود. فروش هفته اول فیلم تازه ایستوود فقط ۲۰۰ هزار دلار کمتر از «نیمه‌شب در باغ خیر و شر» ۱۹۹۷ و «جنایت واقعی» ۱۹۹۹ بود که هر دو ۵.۲ میلیون دلار فروخته بودند.

فیلم‌های ایستوود معمولا افتتاحیه‌های قوی و غافلگیرکننده ندارند و در درازمدت به فروش خوب می‌رسند. پرفروش‌ترین فیلم‌های کارنامه او «تک‌تیرانداز آمریکایی» با افتتاحیه ۸۹ میلیون دلاری در ۲۰۱۴ و «سالی» با افتتاحیه ۳۵ میلیون دلار در ۲۰۱۶ بودند. ضمن اینکه اکران‌های دسامبر هم آغاز نرم دارند و در ادامه در گیشه موفق می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند اکران فیلم ۴۵ میلیون دلاری «ریچارد جیوئل» با ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار به پایان می‌رسد و اگر نامزد یا برنده اسکار و دیگر جوایز مهم شود، می‌تواند به فروش بیشتر هم امیدوار باشد.

کد خبر 470625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha