مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، افزایش قیمت بنزین و تشدید بازرسی و نظارت بر بازار هزار و ۲۷۷ پرونده تعزیراتی در این استان تشکیل و متخلفان به پرداخت ۲۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

تنظیم بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رحیمی‌آذر دوشنبه ۲۵ آذر از جریمه واحدهای متخلف در بازار اردبیل گفت و افزود: در یک ماه پس از اجرای طرح هدفمندسازی مصرف سوخت در کشور ۹۶۷ پرونده تعزیراتی مربوط به فروش کالا و عرضه خدمات، ۱۰۰ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ۲۱ پرونده تخلفات بهداشتی به اداره کل تعزیرات حکومتی مرکز و یا ادارات شهرستانی ارسال شده که ۱۰۰ درصد پرونده‌ها رسیدگی شد.

وی از تشکیل یک پرونده احتکار روغن‌موتور به ارزش یک میلیارد ریال در روزهای اخیر در این اداره کل خبر داد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی بوده و به محض صدور حکم مقتصی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل همچنین به اجرای طرح ویژه نظارتی شب یلدا در استان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با هدف افزایش شدت بازرسی، نظارت و کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز مردم تا اول دی ماه ادامه می‌یابد.

وی اظهارداشت: در ۹ ماه امسال ۹ هزار پرونده تعزیراتی برای متخلفان اقتصادی و صنفی در این استان تشکیل شده است.

رحیمی‌آذر افزود: این پرونده‌ها در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، قاچاق کالا و یا عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی در ادارات مختلف استان تشکیل و متخلفان به پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

وی گفت: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

او با تاکید براینکه اجازه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین به هیچ متخلفی داده نمی‌شود، اظهارکرد: با تخلفات صنفی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب بدون اغماض برخورد خواهد شد.

کد خبر 470555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha