مسئول اداره آموزش و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: ۸۰ درصد تصادف‌های رانندگی منجر به فوت در این استان، بامداد رخ می‌دهد این در حالی است که رانندگان با توجه به توصیه‌های ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توانند از این حوادث غیرقابل‌جبران پیشگیری کنند.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسن خلجی دوشنبه ۲۵ آذر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ نفر بر اثر وقوع تصادف‌های رانندگی درون‌شهری استان زنجان جان خود را از دست دادند که ۱۵ نفر این فوتی‌ها مربوط به شهر زنجان است.

وی اظهار داشت: اکثر تصادف‌های منجر به فوت این استان در نقاط خلوت اتفاق می‌افتد و اغلب حوادث رانندگی رخ‌داده در تقاطع‌ها نیز به‌صورت خسارتی و جرحی است که به‌طور معمول از ساعت ۱۶ تا ۲۰ را شامل می‌شود.

خلجی گفت: استفاده از تلفن همراه، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، توجه نداشتن به جلو و حرکت نکردن در بین خطوط، عمده دلیل وقوع تصادفات رانندگی در این استان است، استفاده از تلفن همراه و رعایت نکردن حق تقدم، در صدر این تخلفات رانندگی است.  

مسئول اداره آموزش و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به تفاوت رانندگی مردان و زنان اشاره کرد و افزود: میزان تخلف رانندگی بانوان بیشتر اما تعداد تصادف آنان کم است و هرچند احتیاط بیشتری را دارند اما گاه این کار نیز تخلف محسوب می‌شود.

خلجی ادامه داد: مردان در مقایسه با بانوان از اعتمادبه‌نفس بیشتری در رانندگی برخوردارند و به‌راحتی دست به تخلف می‌زنند که در اغلب موارد نیز این تخلف‌ها موجب بروز تصادف می‌شود.  
 

کد خبر 470461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha