مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

۲۴ آبان که قیمت بنزین افزایش یافت، ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای قایق‌های صیادی اختصاص داده شد.

قايق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، این میزان بنزین سهمیه‌ای، در مقایسه با میانگین مصرف ماهانه قایق‌ها که ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لیتر است، بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسید. در پی درخواست‌های مکرر صیادان جنوب کشور برای افزایش سهمیه بنزین قایق‌های صیادی، روز گذشته استاندار بوشهر خبر از ۲ برابر شدن این سهمیه داد.  

عبدالکریم گراوند در جمع خبرنگاران افزود: در پی تعیین ۴۰۰ لیتر بنزین به عنوان سهمیه پایه سوخت قایق‌های صیادی، استانداران استان‌های جنوبی شامل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نامه‌ای در ۵ بند تنظیم و به وزیر کشور ارسال کردند. یکی از این بندها در مورد جوابگو نبودن میزان سهمیه بنزین پیش‌بینی‌شده برای قایق‌های صیادی بود که در پی این نامه، میزان سهمیه سوخت نهایی این شناورها به بیش از ۲ برابر افزایش یافته و به‌زودی اعلام می‌شود.

وی بدون اشاره به رقم نهایی سهمیه بنزین تعیین‌شده برای سوخت قایق‌های صیادی اظهار کرد: تلاش می‌شود سهمیه سوخت قایق‌های صیادی در فصل صید در اختیار جامعه صیادی قرار گیرد و مشکل آنها در زمینه تامین سوخت رفع شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده در گام نخست سامانه‌ای راه‌اندازی و سوخت شناورهای صیادی از طریق این سامانه تامین شود.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات استان بوشهر نیز پیش از این گفته بود که میانگین مصرف سوخت هر قایق صیادی به تناسب قدرت موتور بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر است. اکنون از هزار و ۴۸۵ فروند قایق صیادی موجود در استان بوشهر ۳۳ درصد قدرت موتور آنها ۴۸ اسب بخار، ۵۴ درصد ۵۵ اسب بخار و ۱۳درصد دارای ۷۵ اسب بخار هستند. بر اساس فرمول فائو، میانگین مصرف ماهانه برای هر قایق صیادی ۲ هزار لیتر مشخص شده‌ است که به‌طور قطع تعیین سهمیه ۴۰۰ لیتر یک‌پنجم نیاز آنان را تامین می‌کند.

منصور پاپری افزوده بود که افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش هزینه دریاروی و سایر بخش‌های دیگر می‌شود و مشکلات زیادی برای جامعه صیادی به وجود می‌آورد. هرچند قیمت ماهی از سال گذشته تاکنون افزایش یافته ‌است، اما این افزایش قیمت باز هم نسبت به سایر فراورده‌های دیگر کمتر است.

کد خبر 470460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha