معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: ۱۲ هزار تن تولیدات فولادی این مجتمع صنعتی از ابتدای امسال به کشورهای آسیایی و اروپایی صادرشده است.

فولاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حسن اسماعیلی دوشنبه ۲۵ آذر برنامه هدف‌گذاری شده این شرکت را صدور ۲۵ هزار تن محصول عنوان و اظهار داشت: پنج هزار تن از این محصولات تاکنون به کشور روسیه، که خود در زمینه فناوری تولید و صادرات فولاد صاحب‌نام است، صادرشده و بقیه نیز به کشورهای ترکیه و اعضای اتحادیه اروپا ارسال‌شده است.  

وی گفت: کیفیت و فناوری به‌کاررفته در محصولات مجتمع فولاد اسفراین استان خراسان شمالی سبب استمرار خرید مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید شده است. اکنون به‌طور قطعی ماهانه هزار و ۵۰۰ تن از تولیدات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین صادر می‌شود.

معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع صنعتی پیش‌ازاین به صادرات قطعات ساده و معمولی می‌پرداخت ولی با معرفی سطح کیفی محصولات، توان و نوع تولیدات این مجتمع به مصرف‌کنندگان، علاوه بر استمرار سفارش‌های پیشین،  به سمت صدور محصولات نهایی و سفارش‌های جدید و باارزش افزوده بیشتر در این حوزه حرکت کرده است.

اسماعیلی افزود: رسالت اصلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین حرکت به‌سوی قطعه‌سازی و تولیدات فولادی باارزش افزوده بالا است که حاشیه سود بالاتری برای مجتمع صنعتی ایجاد می‌کند.

وی گفت: پس از حضور در نمایشگاه بین‌المللی متال اکسپو ۲۰۱۹ روسیه، بازدیدهایی توسط شرکت‌های روسی از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین صورت گرفته است و امیدواریم در ماه‌های آینده بازهم شاهد افزایش تولید و صادرات محصولات فولادی از این مجتمع صنعتی باشیم.  

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیرپوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزارنفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

کد خبر 470459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha