یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی "حماس" و گروه "فتح" یکشنبه در صنعا پایتخت یمن توافقنامه مصالحه و آشتی امضا کردند

به گزارش رویترز از صنعا، این مطلب را یکی از شاهدان حاضر در جلسه امضای توافقنامه اعلام کرد. هنوز جزئیات بیشتری درباره این خبر منتشر نشده است.
گروه‌های فلسطینی حماس و فتح یکشنبه مذاکراتی را با میانجیگری دولت یمن درباره آینده باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن، ازسر گرفتند.
"موسی ابومرزوق" مذاکره‌کننده حماس و "عزام الاحمد" به نمایندگی از فتح، برای اولین بار پس از ارایه طرح رییس جمهوری یمن برای پایان دادن به درگیری‌های این دو گروه فلسطینی، بطور مستقیم و رودررو گفت وگو کردند.

طرح یمن مبتنی بر بازگشت اوضاع "غزه" به شرایط پیش از تسلط یافتن حماس بر این منطقه و همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین است.
طرح پیشنهادی یمن همچنین متضمن ازسرگیری گفت وگوها بر طبق توافق آشتی دو گروه در سال ‎ 2007در "مکه" در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی و بازسازی نیروهای امنیتی براساس اصول ملی است.
به دنبال سیطره حماس بر غزه و برکناری دولت منتخب مردم فلسطین توسط محمود عباس رییس حکومت خودگردان، از ژوئن گذشته روابط جنبش حماس و فتح رو به تیرگی گذاشته است.

کد خبر 47040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز