مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: مدیریت اصولی راه‌ها و کاهش سوانح در آن نیازمند آموزش مستمر رانندگان و مردم و تعامل بیشتر پلیس و دستگاه‌های امدادی است.

مدیریت بحران قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدی‌خانی در نشست مشترک فرماندهان پلیس‌راه و مدیران راهداری شهرستان‌ها که در شهرستان تاکستان برگزار شد اظهار داشت: با تلاش پلیس‌راه، راهداری و سایر ارگان‌های متولی خدمات مؤثری به رانندگان و مسافران در جاده‌ها داده می‌شود به‌طوری‌که در شرایط بحرانی و فصل زمستان نیز شاهد کاهش سوانح در جاده‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین حدود ۷۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۱۳۷۲ کیلومتر آن، بزرگراه، آزادراه و جاده آسفالته اصلی و ۵۴۰۰ کیلومتر آن راه فرعی و روستایی است.

مهدی‌خانی تصریح کرد: استان قزوین به دلیل واقع‌شدن در محور مواصلاتی شرق به غرب کشور و حجم بالای ترددها و مخصوصاً تردد کامیون‌ها و تریلرهای حمل مواد شیمیایی و خطرناک، دارای آمار بالایی از تصادفات و به‌تبع آن، خسارات و تلفات ناشی از آن است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: مدیریت صحیح و اصولی راه‌ها به لحاظ ایمنی، امنیت و خدمات‌رسانی ویژه در شرایط بحرانی مستلزم هم‌افزایی و تشریک‌مساعی دستگاه‌های متولی به‌ویژه پلیس‌راه و راهداری است که تعامل و همکاری این دو ارگان، نقش ارزنده‌ای در کاهش حوادث جاده‌ای دارد.

مهدی‌خانی بیان کرد: در حوادث و رخدادهای جاده‌ای، دقیقه‌ها و گاهی ثانیه‌ها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که ارتباط و هماهنگی سریع و دقیق بین دستگاه‌ها سهم عمده‌ای در استفاده بهینه از فرصت‌ها خواهد داشت.

وی بر اهمیت برقراری ارتباط مستمر و لزوم ایجاد هماهنگی با استان‌های مجاور در مدیریت راه‌ها، خصوصاً در شرایط اضطراری تأکید کرد.

در این جلسه رضا طاهری فرماندار تاکستان، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سرهنگ بیگلری رئیس پلیس‌راه استان قزوین نیز حضور داشت.

کد خبر 470383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha