مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن و درگزین از ثبت حمام تاریخی دمق شهرستان رزن در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.  

حمام تاریخی دمق شهرستان رزن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، شهروز کهیایی از ثبت حمام تاریخی دمق شهرستان رزن، استان همدان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.  

وی گفت: این بنا در شهر دمق و در فاصله ۲۲ کیلومتری از رزن واقع شده و مساحت بنای این حمام ۴۰۰ متر مربع و مصالح به کار رفته در آن آجر، خشت، گل و ساروج است و در رختکن این حمام قسمت‌های مختلفی از جمله عروس نشین، شاه نشین و دختر نشین تعبیه شده است.  

کهیایی گفت: این حمام بدون ستون بوده و بعد از اجرای پی‌و دیوار به صورت طاق ضربی درآمده است و به گفته اهالی و بزرگان؛ این بنا حدود ۲۵۰ سال قدمت دارد.  

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن افزود: مرمت این حمام تاریخی در سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام و قسمت بیرونی بنا و قسمت داخلی و بندکشی دیوارها صورت گرفته است.  

کهیایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ اثر تاریخی حمام تاریخی درجزین، حمام تاریخی نظام آباد، مسجد امام رضا (بابانظر) و حمام تاریخی دمق در شهرستانهای رزن ودرگزین ثبت ملی شده است و تاکنون ۱۲۹ اثر تاریخی در شهرستان رزن و درگزین شناسایی شده که از این تعداد ۷۴ مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.  
 

کد خبر 470374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha