مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با توجه به بخشنامه ابلاغی به تمامی مدارس، عرضه مواد خوراکی مجاز در بوفه‌های مدارس باید از مراکز معتبر تامین شود.

بوفه مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  اسفندیار رستم‌زاد یکشنبه بیست‌وچهارم آذر با اشاره به وجود قرص در برخی کیک‌ها اظهار داشت: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان بخشنامه فوری به تمامی مدارس ابلاغ شده که مواد خوراکی که در مدارس توزیع می‌شود از اماکن معتبر و همراه با مهر و فاکتور فروشنده تهیه کنند.

وی افزود: همچنین به مدیران و مربیان بهداشت نیز تاکید شده است نظارت لازم در این خصوص را داشته و هرگونه مورد مشکوک را به این سازمان اطلاع دهند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش ایلام، به تمامی مدارس استان ابلاغ شده که اطلاع‌رسانی و آگاهی لازم را به دانش‌آموزان داشته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آنرا به اولیا مدرسه یا خانواده‌ها اطلاع بدهند.

رستم‌زاد با تاکید بر اینکه اولیا مدارس در صورت مشاهده کیک‌های آلوده آنرا به حراست این اداره کل اطلاع دهند، افزود: تاکنون هیچ‌گونه موردی از این کیک‌ها در مدارس استان ایلام گزارش نشده است.

در روزهای پایانی هفته گذشته، تصاویری از وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی تولید برخی کارخانجات ایرانی در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فضای مجازی منتشر شد که بررسی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مسوول، واقعی بودن این گزارش‌ها را تایید کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این موضوع با تاکید بر اینکه گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان، ‌مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌ است.  

کیانوش جهانپور با بیان اینکه هرگونه جاسازی قرص در این کیک‌ها پس از روند تولید اتفاق افتاده است، ‌اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است و بررسی‌هایی که از شرکت‌های صنایع غذایی در این استان‌ها داشته‌ایم، ‌این قرص‌ها به هیچ عنوان در طی فرآیند تولید درون کیک‌ها گذاشته نشده است.  

 به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

کد خبر 470320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha