مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان اختصاص سهمیه ۴۰۰ لیتری بنزین برای قایق‌های صیادی را ناعادلانه دانست و گفت:این سهمیه سوخت با کارکرد قایق‌های صیادی همخوانی ندارد.

قایق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا دهقانی امروز با اعلام این خبر افزود: اختصاص سهمیه بنزین برای شناورها باید براساس کارکرد، قدرت موتور و روزهای صید محاسبه شده و اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: قایق‌ صیادی، وانت‌بار یا خودرو شخصی نیست که هرجا بنزین سهمیه ای آن تمام شود بتواند به پمپ بنزین مراجعه کند و بنزین آزاد استفاده کند. اختصاص سهمیه بنزین قایق‌های صیادی سلیقه‌ای نیست و باید براساس قانون فائو و فرمول جهانی قدرت موتور، روزهای صید محاسبه شود.

دهقانی با اشاره به فعالیت افزون بر سه هزارو ۷۰۰ قایق موتوری در رودخانه‌ها  و بنادر استان خوزستان گفت: بیش از ۱۲ هزار صیاد به صورت مستقیم عملا بیکار شده و این امر زندگی۶۰ هزار نفر که زندگی و درآمد آنها از صید و صیادی با قایق‌های موتوری است را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان افزود:جامعه صیادی همواره اعتراض خود را از مسیر قانونی پیگیری کرده و امیدواریم با توجه به حساسیت موضوع دولت نسبت به سهمیه اختصاص یافته به قایق‌های صیادی بازنگری کند.

رئیس اداره شیلات آبادان نیز اختصاص سهیمه ۴۰۰ لیتری ماهیانه برای شناورهای صیادی را نامتعارف توصیف کرد و اظهار داشت:این موضوع از طریق شیلات ایران در حال پیگیری است و امیدواریم در این خصوص تجدید نظر شود.

موسی کاکایی از مالکان قایق‌های صیادی آبادان خواست برای دریافت سهیمه بنزین در سامانه تعریف شده ثبت‌نام کنند.

پس از اصلاح قیمت و اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، قایق‌های صیادی  در بنادر استان خوزستان که مصرف بالایی نیز دارند در فهرست سهمیه بندی اولیه دیده نشد و این امر باعث شد تا صیادان عملا از کار بی‌کار و خانه‌نشین شوند.

این امر علاوه بر بیکاری ده‌ها صیاد افزایش قیمت ماهی‌ در بازار را نیز به دنبال داشت.

۴۳۰ فروند لنج صیادی و ۵۷۵ قایق موتوری در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

کد خبر 470271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha