مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طلسم ۱۴ ساله پتروشیمی هگمتانه شکسته می‌شود.

پتروشیمی هگمتانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، امیر خجسته امروز  بابیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته طلسم ۱۴ ساله پتروشیمی هگمتانه شکسته می‌شود اظهار کرد: یک هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از ابتدای سال آینده در پتروشیمی هگمتانه مشغول به کار می‌شوند.

وی بابیان اینکه امیدواریم صنایع زیردستی این پتروشیمی هم در استان همدان شکل بگیرد گفت: ساخت این پروژه پتروشیمی از سال ۱۳۸۲ آغازشده و در چند مرحله عملیات اجرایی آن متوقف‌شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۳ درصد سهام این پتروشیمی متعلق به شرکت پتروشیمی ایران، ۱۰ درصد متعلق به شرکت IGS ایتالیا و ۵۷ درصد دیگر نیز متعلق به خانواده علاقبندیان است.

وی افزود: پس از چندین سال توقف و بلاتکلیفی با همکاری سرمایه‌گذاران، وزارت نفت و مسئولان استانی از ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خجسته با تأکید بر اینکه این پتروشیمی سالانه ۴۵ هزار تن محصول پی. وی. سی گرید پزشکی تولید می‌کند که در حوزه تولید محصولات پزشکی استفاده می‌شود ادامه داد: تنوع محصولات این شرکت در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از تولیدات این پروژه از خارج کشور تأمین می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین آب این پروژه خاطرنشان کرد: با موافقت وزیر نیرو تأمین ۳ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی استان برای این پتروشیمی قطعی شده است.

وی عنوان کرد: ۱.۵ میلیون مترمکعب نیاز آب باقی‌مانده نیز آبان ماه امسال از طریق ایجاد خط انتقال، از تصفیه‌خانه پساب فاضلاب شهری همدان تأمین می‌شود.

خجسته با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی در این مجتمع پتروشیمی صورت گرفته است گفت: باید از تمام کسانی که در چند سال اخیر به‌صورت مستمر در پیگیری و راه‌اندازی این پروژه تلاش و همراهی کرده‌اند تشکر ویژه به عمل آورد امیدواریم با افتتاح این پروژه صنایع زیردستی آن نیز در استان ایجاد شود.

کد خبر 470267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha