کره شمالی اعلام کرد در ادامه تلاش برای افزودن بر توان بازدارندگی هسته‌ای خود یک موشک دوربرد را با موفقیت پرتاب و آزمایش کرده است.

آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، پیونگ‌یانگ به احتمال فراوان در تازه‌ترین ماجراجویی موشکی خود از فناوری‌های نوین بهره برده تا برد موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای را افژایش دهد و هدف هم همان رسیدن به خاک آمریکاست.

اعلام خبر این آزمایش موشکی موفق در روز شنبه گامی دیگر از سوی حکومت کره‌شمالی است تا دولت دانلد ترامپ را در گفتگوهای هسته‌ای تحت فشار قرار دهد و در آستانه پایان مهلت سال میلادی وادار به عقب‌نشینی کند. کیم جونگ-اون، رهبر کره‌شمالی پیش‌تر گفته بود گزینه خلع سلاح هسته‌ای برای همیشه از روی میز مذاکره با آمریکا برداشته شده است.

آکادمی علوم دفاعی کره‌شمالی روز جمعه جزئیات مربوط به آزمایش موشکی را اعلام نکرد. هر چند روزهای پیش از آن خبر انجام یک آزمایش بسیار مهم در سایت موشکی سواحل شمال غربی منتشر شد و این گمانه را تقویت کرد که آزمایش ممکن است مربوط به موتور تازه یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای باشد یا یک موشک ماهواره‌بر.

انتشار این خبر در فاصله حدود دو هفته تا پایان مهلت از سرگیری مذاکره‌های هسته‌ای فقط یک معنی دارد؛ افزایش فشار پیونگ‌یانگ بر کاخ سفید برای برداشتن تحریم‌ها و کوتاه آمدن در گفتگوهای دوجانبه. آزمایش موشکی اخیر بین ساعت‌های ۱۰:۴۱ تا ۱۰:۴۸ شامگاه جمعه با حضور اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم کره‌شمالی انجام و با استقبال گرم آنها مولجه شد.

کیم دونگ-یوب، افسر پیشین ارتش کره‌جنوبی و تحلیلگر موسسه مطالعات خاور دور در سئول معتقد است تاکید پیونگ‌یانگ بر عبارت بازدارندگی هسته‌ای بیشتر برای نشان دادن آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده است نه موشک ماهواره‌بر.

کد خبر 470143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha