معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با بررسی حداقل ۱۰۰ نمونه مشکوک محصولات غذایی شامل انواع کیک با سری ساخت یکسان از سطح عرضه در پیرانشهر، قرصی در آنها مشاهده نشد.

کیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جلال غفارزاده شنبه ۲۳ آذر در یک گفت‌وگوی خبری افزود: در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص وجود قرص در داخل انواع کیک در پیرانشهر، اکیپی از کارشناسان معاونت‌های بهداشتی و غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جهت بررسی میدانی به این شهرستان اعزام شد.

وی اضافه کرد: در راستای بررسی موضوع، حداقل ۱۰۰ نمونه مشکوک محصولات غذایی شامل انواع کیک با سری ساخت یکسان از سطح عرضه مورد بررسی دقیق قرار گرفت اما قرصی در آنها مشاهده نشد.

غفارزاده بیان کرد: علاوه بر آن، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای بررسی بیشتر و انجام اقدامات پیشگیرانه در پیرانشهر انجام شد که شامل اصلاح بسته‌بندی انواع کیک، ارسال کیک‌هایی با بسته‌بندی مشکوک جهت تعیین ماهیت و مواد تشکیل‌دهنده به آزمایشگاه دارای صلاحیت و الزام مدیران مدارس برای نظارت و اخذ فاکتور رسمی از فروشندگان کیک و اقلام غذایی بود.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: البته شهروندان نیز باید موارد لازم و ضروری را حین خرید اقلام غذایی رعایت کنند که در آن صورت، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

طی روزهای اخیر برخی از کانال‌های فعال در شبکه‌های مجازی، اخباری را مبنی بر وجود قرص در کیک‌های توزیعی در پیرانشهر منعکس کرده بودند که واکنش‌های زیادی نیز در رسانه‌های خبری داشت.

کد خبر 470038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha