بانوی اول پیشین آمریکا با انتشار یک پیام عمومی از کنشگر ۱۶ ساله سوئدی حمایت کرد و غیرمستقیم به توییت تمسخرآمیز دانلد ترامپ درباره گرتا تونبرگ پاسخ داد.

ميشل اوباما و گرتا تونبرگ روي جلد تايم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، میشل اوباما که به تازگی همراه باراک اوباما به ویتنام سفر کرده، در پیام خود به تونبرگ نوشت: «نگذار کسی نور تو را خاموش کند. بسان دخترانی که در ویتنام و همه جای جهان دیده‌ام، تو برای یاد دادن به ما بسیار در چنته داری. حسودها را نادیده بگیر و بدان که میلیون‌ها نفر از مردم تو را تشویق می‌کنند.»

رئیس‌جمهوری ۷۳ ساله آمریکا یکی دو روز پیش در توییتی که به نظر می‌رسید بیشتر تمسخرآمیز یا حتی نژادپرستانه باشد، تونبرگ را نوجوانی توصیف کرد که مشکل غلبه بر خشم دارد و باید خونسردتر باشد. ترامپ نوشت: «گرتا باید بیشتر روی مشکل کنترل خشم خود کار کند و بعد همراه یک دوست به دیدن فیلمی قدیمی بنشیند.» این فعال محیط زیست که برخی او را مشهورترین ۱۶ ساله دنیا می‌دانند، به سندروم اسپرگر مبتلاست. نشانگان آسپرگر شکلی ملایم از بیماری اوتیسم است و بیشتر با اشکال در برقراری ارتباط با دیگران و انزوای اجتماعی شناخته می‌شود.

پس از انتشار توییت ترامپ، تونبرگ به صفحه شخصی خود در توییتر رفت و شناسنامه‌اش را چنین عوض کرد: «نوجوانی که روی کنترل خشم خود کار می‌کند؛ در حال خنک شدن و دیدن یک فیلم قدیمی همراه یک دوست.» فعالیت‌های زیست‌محیطی این نوجوان سوئدی با انتقادهای گسترده به ویژه در آمریکا مواجه شده و انتخاب شدن به عنوان چهره سال تایم هم نتوانسته از شدت انتقادها علیه این فعال محیط زیست و کنشگر اقلیم کم کند.

کد خبر 469929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha