آهنگساز جوان ایسلندی و خالق موسیقی متن سریال «چرنوبیل» جدی‌ترین گزینه درخشبدن در اسکار با فیلم تحسین‌شده «جوکر» است.

هیلدور گودنادوتیر آهنگساز ایسلندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هیلدور گودنادوتیر همراه پسر خردسالش در برلین زندگی می‌کند اما آنقدر شهرت و اعتبار دارد که برای ساختن موسیقی متن از هالیوود سراغ او می‌آیند. موسیقیدان و آهنگساز ۳۷ ساله ایسلندی مدتی پیش با موسیقی متن سریال «چرنوبیل» جایزه امی را برد و نامزد دریافت جایزه معتبر گرمی هم هست.

هیلدور فیلمنامه «جوکر» را چند ماه پیش از آغاز تولید و فیلمبرداری پروژه دریافت کرد و با خواندن آن شگفتزده شد. این همان پروژه‌ای بود که آهنگساز جوان دوست داشت کار کند و موضوع را به تاد فیلیپس، نویسنده و کارگردان «جوکر» خبر داد. او کار ساختن موسیقی متن را شروع کرد و نسخه‌های ابتدایی را برای فیلیپس فرستاد. کارگردان هم یکی از قطعه‌ها را برای واکین فینیکس گذاشت و هر دو به این نتیجه رسیدند که این موسیقی از ابتدا برای شخصیت آرتور/جوکر ساخته شده است.

گودنادوتیر پنج ساله بود که مادرش خودروی خود را فروخت تا نخستین ساز را برای دخترش بخرد. ۱۰ سال بعد، هیلدور وارد گروه‌های موسیقی شده بود و هنوز هم دارد با گروه‌های ایسلندی کم و بیش همکاری می‌کند. هر چند آموختن موسیقی کلاسیک بیاد و نباید زیاد دارد اما نوازنده جوان در کار عملی بود که فهمید آن قوانین دست و پاگیر چندان به کارش نمی‌آید و با آزادی تمام رویکرد خود را به موسیقی بازتعریف کرد.

هیلدور سال‌ها پای ثابت موسیقی زیرزمینی ایسلند بود اما حالا با ساختن موسیقی متن برای برخی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های دنیا، دایره مخاطبانش گسترده‌تر و بازار کار برایش بازتر شده است. او تجربه کردن را دوست دارد و معتقد است ساختن موسیقی هنری درونی است و مستقیم با قلب و روح سر و کار دارد. هر چند نمی‌خواهد فقط بر ساختن موسیقی متن فیلم و سریال متمرکز باشد.

این آهنگساز تحسین‌شده با «جوکر» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و به احتمال فراوان یکی از نامزدهای اسکار هم خواهد بود. هیلدور البته با دستمزد کار در هالیوود دیگر به کارهای دیگر برای کسب درآمد نیاز ندارد و پیشنهادها را بیشتر رد می‌کند تا اینکه بپذیرد. او می‌خواهد سراغ کارها و پروژه‌هایی برود که برایش هیجان به ارمغان بیاورد و تحت تاثیر قرار بگیرد.

کد خبر 469810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha