وقتی قاتل فراری مقابل خانه مقتول رفت و متوجه شد که آگهی تسلیت به در و دیوار نزده‌اند، خیالش راحت شد که او فوت نشده و زنده مانده است. او اما خبر نداشت که همه این ماجرا نقشه پلیس برای دستگیری اوست.

قاتل

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت۲۲:۲۰ بیست‌وپنجم آبان‌ماه امسال به مأموران پلیس خبر رسید که مرد جوانی که در یک درگیری با ضربه چاقو مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستانی در پایتخت جانش را از دست داده است. پس از این تماس مأموران کلانتری در بیمارستان حاضر شدند و وقتی مشخص شد که مرد جوان به قتل رسیده، ماجرا به قاضی ویژه قتل اطلاع داده شد. با دستور وی تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که ۲ سرنشین خودروی پرایدی، مرد زخمی را به بیمارستان انتقال دادند و وقتی از مسئولان اورژانس شنیدند که احتمال زنده ماندنش کم است، فرارکرده‌اند. مأموران درگام بعدی به بازرسی وسایل مقتول پرداختند و داخل جیب او یک کارت عابربانک پیدا کردند. به این ترتیب هویت مقتول فاش و مشخص شد که او مردی ۴۵ساله است. مأموران در ادامه سراغ خانواده وی رفتند و آنها گفتند که روز حادثه مقتول برای انجام کارهایش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول با یکی از دوستانش به نام مسعود اختلاف داشته است و این احتمال وجود داشت که قتل از سوی وی رخ داده باشد. در این شرایط قاضی جنایی دستور بازداشت مسعود را صادر کرد اما کارآگاهان دریافتند که او پس از این حادثه فراری شده و به خانه‌اش بازنگشته است.

  • درخواست پلیس از خانواده مقتول

تحقیقات مأموران پلیس آگاهی تهران به شناسایی ۲پراید سواری منجر شد که مقتول را پیش از مرگ به بیمارستان انتقال داده بودند. آنها مدعی بودند مقتول را درحالی پیدا کردند که چاقو خورده و زخمی بود و پس از آنکه او را به بیمارستان انتقال دادند از ترس آنکه مرد زخمی جانش را از دست بدهد و پای آنها گیر بیفتد فرار کرده‌اند.
ماموران با بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که کسی جز مسعود، مرد ۳۸ساله که دوست مقتول بود قاتل نیست. در این شرایط پلیس از خانواده مقتول درخواست کرد که برای مرد فوت شده در تهران عزاداری نگیرند. حتی بنر تسلیت هم نزنند و وانمود کنند مقتول زنده است. با این ترفند می‌خواستند قاتل به محل زندگی‌اش بازگردد و او را دستگیر کنند. خانواده مقتول هم درخواست پلیس را پذیرفتند و مراسم عزاداری را در شهرستان برگزار کردند. از سوی دیگر در محل وانمود کردند که مقتول زنده است و همین ترفند نتیجه داد و باعث شد تا قاتل به محل زندگی‌اش بازگردد. او به خیال اینکه مرد زخمی زنده مانده و فوت نشده است به فرارش پایان داد؛ غافل از اینکه پلیس او را زیرنظر گرفته و دستگیر خواهد شد.

  • اعتراف

متهم سه‌شنبه شب بازداشت شد و ساعتی بعد از افسر بازجو شنید که مقتول فوت شده است. او که تا پیش از این تصور می‌کرد دوستش زنده مانده وقتی متوجه شد که در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفته است گفت: من صاحب یک باشگاه ورزشی در جنوب تهران هستم و یکی از دوستانم مغازه‌ای در جنوب تهران دارد که هر ازگاهی به آنجا می‌رفتم. از سوی دیگر مقتول هم به آن مغازه رفت‌وآمد داشت که باعث شد دوستی ما شکل بگیرد. کمی بعد دوستی ما به رفت‌وآمدهای خانوادگی هم کشیده شد تا اینکه در جریان این رفت‌وآمدها با او دچار اختلاف شدم.
وی ادامه داد: بر سر همین اختلافات با هم درگیر بودیم تا جایی‌که چند روز قبل از قتل در خیابان برای یکدیگر قمه کشیدیم. هر ۲ همدیگر را تهدید به قتل کردیم تا اینکه با وساطت دوستان‌مان موضوع ختم به خیر شد. با این حال از بچه‌های محل شنیدم که مقتول به همه گفته که من در برابر او کم آورده‌ام. او پیش بچه‌های محل و دوستانم مرا تخریب کرده و گفته بود که برای من قمه کشیده و وحشت به جانم انداخته است. من هم با دیدن قمه ترسیدم و فرار کرده‌ام. این موضوع برای من خیلی گران تمام شد و باعث عصبانیتم شد. روز حادثه با او در خیابان قرار گذاشتم و دردرگیری با چاقو به او ضربه زدم. وی گفت: ضربه را به پایش زدم و اصلا فکرش را نمی‌کردم که جانش را از دست بدهد. قصدم این بود که از او انتقام بگیرم و پس از این حادثه فرار کردم اما شنیدم که او زنده مانده است. حتی شبانه به محل بازگشتم و دیدم که نه اعلامیه‌ای وجود دارد و نه بنر تسلیت اما خبر نداشتم که همه اینها نقشه بوده است.

این متهم پس از اقرار به قتل با قرار قانونی بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 469691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha