مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: طرح منبت‌کاری روی درختان خشک شهر آغاز شده و نقش‌تراشی این هنر به درختان خشکیده جانی دوباره می‌بخشد.  

منبت رو درخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی بهرامی اظهار داشت: منبت‌کاری نخستین درخت خشکیده در بلوار مبل و منبت شهید مطهری به اتمام رسیده است و منبت‌کاری چهار اصله درخت نیز در دیگر نقاط شهر در حال انجام است.  

وی با بیان این‌که این اقدام توسط هنرمندان ملایری در دست اجرا است افزود: این آثار هنری با تفکر هنری و دستان یک استاد هنرمند و خوش ذوق ملایری خلق می‌شود که اقدامی ارزشمند برای ارج نهادن به هنرمندان است.  

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر، استان همدان خلق این آثار هنری در منظر شهری را در ایجاد محیطی آرامش‌بخش، زیبا و پویا برای شهروندان اثرگذار دانست و خواستار حفظ و نگهداری این آثار توسط شهروندان ملایری شد.  

بهرامی با اشاره به ارزش خلق این آثار هنری گفت: درختان در کنار فوایدزیست محیطی، بهترین منظره را در محیط ایجاد می‌کنند و در هر فصل نمایی زیبا از رنگ و طرح درختان در معرض تماشای مردم قرار می‌دهند.  

وی اظهار داشت: در برخی موارد به دلایل اجتناب‌ناپذیر با خشک شدن برخی از درختان سطح شهر مواجه می‌شویم که برای زنده نگه داشتن این هنر و همچنین جهانی شدن هنر منبت ملایر، منبت‌کاری روی درختان خشک را طراحی کردیم.  

رئیس سزمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر اجرای این طرح را در راستای ملی شدن منبت ملایر و این‌که زیباسازی، نصب المان و نامگذاری میادین و معابر یکی از الزامات جهانی شدن منبت ملایر است، عنوان کرد.  

بهرامی با بیان این‌که یکی از ملزومات ایجاد آرامش و لذت بردن از زندگی شهری، بهره‌گیری از وجود آثار هنری است، افزود: به همین منظور با بهره‌گیری از تخصص هنرمندان منبت‌کار ملایری، نقش‌تراشی روی تنه خشک شده درختان ایجاد می‌شود.  

وی همچنین به نصب بنر گواهی ثبت شهر ملی منبت در ورودی شهر بر روی پایه‌های پل انقلاب و ۱۳ استند فلزی در بلوار مبل و منبت شهید مطهری اشاره کرد.  

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر ادامه داد: ملایر با داشتن برند شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذاران مختلف را در این منطقه فراهم کند و سبب رونق گردشگری و اشتغال‌زایی شود.  

بهرامی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملایر تلاش می‌کند با زیباسازی سطح شهر زمینه حضور گردشگران را مهیا و با ارتقای برخی شاخص‌ها توسط شهرداری، ملایر را برای جهانی شدن منبت آماده کند.  

سال ۹۵ ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و پرونده جهانی شدن آن نیز در دست پیگیری و اقدام است.  

کد خبر 469591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha