رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درحالی از دواطلبی دوره یازدهم انتخابات مجلس انصراف داد که مهم‌ترین دلیل ثبت‌نام خود را نگرانی از شکل گرفتن فضای افراطی در مجلس آینده اعلام کرده و گفته بود: نگرانم به جای صلح و توسعه کشور را به سمت جنگ ببرند و این خطری تهدید کننده است.

فلاحت پیشه

به گزارش همشهری آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی از انصرافش برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی پس از محمدقسیم عثمانی، پروانه سلحشوری، محمدرضا عارف، علی لاریجانی، کاظم جلالی، فاطمه حسینی، محمدجواد فتحی، عبدالرضا هاشم‌زایی و علی نوبخت دهمین چهره شاخصی است که از حضور در مجلس یازدهم انصراف داده، البته با این تفاوت که ثبت‌نام هم کرد.

  • دلایل انصراف

 فلاحت پیشه در تشریح دلایل این انصراف به تسنیم گفت: در دوره دهم مجلس نیز به اصرار دوستان آمدم. وی افزود: بنده در روزهای پایانی مهلت مقرر برای ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردم و به اصرار دوستان هم بود، چون فرصت برای ثبت‌نام رو به اتمام بود به آنها هم گفتم که فقط ثبت‌نام می‌کنم.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: پیش از ثبت‌نام در این دوره از انتخابات مجلس، به دوستان عرض کردم که باید بنده را برای نمایندگی در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی قانع کنند، اما بنده قانع نشدم و از داوطلبی در دوره بعدی انتخابات مجلس انصراف دادم.

فلاحت‌پیشه افزود: بالاخره شواهد نشان می‌دهد که مجلس جوان‌تر و بهتری قرار است در دوره یازدهم تشکیل شود، قطعا مجلس جدیدی خواهد بود و بیشترِ داوطلبان هم در میان مردم بوده‌اند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم داوطلبان جوان نمایندگی مجلس در دوره بعدی مجلس موفق و مؤید باشند.

  • دلایل فلاحت‌پیشه برای ثبت‌نام چه بود؟

فلاحت پیشه در حالی که برای داوطلبان جوان نمایندگی آرزوی توفیق می‌کند که پیش تر و هنگام ثبت نام   با تاکید بر اینکه دوره ترامپیسم می‌گذرد، از افراطی شدن مجلس آینده ابراز نگرانی کرده و گفته بود: بسیاری از افرادی که برای مجلس دهم نقشه کشیدند می‌خواهند مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح مرتبط با FATF را به مجلس بازگرداند. نباید وارد افضای افراطی شویم.

  «حشمت الله فلاحت پیشه» با بیان اینکه قصد ثبت‌نام نداشتم، اظهار داشت: شرایطی شکل گرفت که باعث شد نظر دوستان را بپذیریم. وی ادامه داد: موضوع اول این است که نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشد. معتقدیم عصر ترامپیسم می گذرد و این یک عصر مقطعی است و ما نباید وارد فضای افراطی شویم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بسیاری از افرادی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند، نخستین کارشان به محض ورود به مجلس این است که از مجمع تشخیص می‌خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگرداند.

نماینده اسلام‌ آباد غرب در مجلس این را شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور و شبیه آن چیزی دانست که در مجلس هفتم شکل داده‌اند.  البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال مجلس می‌خواست قانون برنامه چهارم را برگردانند.

  • می‌ترسم کشور را به سمت جنگ ببرند

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در گفت وگویی با ایلنا هم از فضای افراطی مجلس یازدهم ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه در جلسات غیرعلنی به جای شفافیت، نمایندگان را دور می‌زدند تاکید کرد: امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم اما نگران فضای افراطی مجلس یازدهم هستم.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: واقعیت این است که در مجلس کنونی نقاط قوتی داشت اما نقاط ضعف به‌ویژه در جلسات غیرعلنی مشخص می‌شد زمانی که مجلس را وادار می‌کردند که یک سری تصمیمات اتخاد کند که یکی از نمونه‌های آن افزایش قیمت بنزین بود.

نماینده اسلام‌آباد غرب در ادامه با انتقاد از بازی خوردن مجلس گفت: مجلس هر چه بیشتر به آخر خود نزدیک شد، مورد بازی قرار گرفت و متاسفانه هیات‌رئیسه در این موضوع صاحب نقش بودند که البته باید پاسخگو باشند. وی افزود: آخرین مورد آن افزایش قیمت بنزین بود که مجلس مخالفت و سه بار رای‌گیری کرد، اما به رغم این موضوع رئیس مجلس خلاف نظر مجلس رای داد و در جلسات غیرعلنی به جای اینکه برای نمایندگان شفافیت صورت بگیرد بیشتر آنها را دور می‌زدند. وی تاکید کرد: نگران هستم که فضای افراطی در مجلس آینده شکل بگیرد و به جای صلح و توسعه کشور را به سمت جنگ ببرند؛ این خطری تهدید کننده است.

کد خبر 469527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha