مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پرورش زنبور عسل از مشاغل کم هزینه و پر در آمد به شمار می‌رود.  

کندوهای نیمه‌خالی زنبورداران سنتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شغلی کم هزینه اما پر در آمدمجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پرورش زنبور عسل به دلیل برداشت چند نوع محصول از آن یکی از مشاغل پر درآمد است.  

تقی‌زاده افزود: عسل، ژل رویال، گرده گل، موم و بره موم محصولاتی هستند که از پرورش زنبور عسل بدست می‌آیند.  

او با اشاره به سرشماری سال ۹۸ از زنبورستان‌های استان البرز گفت: در حال حاضر در البرز ۴۳۴ زنبورستان وجود دارد.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این زنبورستان‌ها ۶۹ هزار و ۹۰۹ فروند کلنی (کندو) زنبورعسل دارند که طی یک سال گذشته ۳۵۲ هزار و ۶۴۲ کیلو گرم تولید عسل داشته اند.  

تقی‌زاده به تولید دیگر محصولات ودر آمد زایی آنها اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ کیلوگرم تولید ژل رویال، ۶ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم تولیدگرده، ۹ هزار و ۴۶۵ کیلوگرم موم و هزار و ۶ کیلوگرم بره موم محصول زنبورستان‌های امسال بوده.  

او در پایان افزود: در فصل بهار و به دنبال تشدید تخم گذاری در کندوهای متوسط حدود ۵۰ هزار فروند زنبور و در کلنی‌های قوی تا حدود ۸۰ هزار فروند موجود می‌باشد، اما در فصل زمستان جهت کاهش مصرف منابع ذخیره‌ای و عدم دسترسی به منابع جمعیت انتظار می‌رود حدود ۹ هزار فروند باشند.  

کد خبر 469424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha