نمایشگاه گروهی انجمن خوشنویسان مرکز آموزش علمی و کاربردی واحد ۳۸ تحت عنوان «هنر ماندگار» عصر دیروز در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی گشایش یافت.

نمایشگاه خوشنویسی

همهشری آنلاین / فاطمه عسگری نیا: در این نمایشگاه که با حضور دانشجویان دانشگاه جامع هنر به سرپرستی «محمدصالحی» و «لیلا ظهوریان» دایر شده است، ۳۵ اثر برگزیده از آثار این دانشجویان با سبکهای کوفی، نسخ، ثلث، خط نقاشی و سیاه مشق در معرض دید عموم قرار گرفته است.

استاد «امیر احمد فلسفی»  یکی از اساتید ممتاز رشته نستعلیق که دانشجویان دانشگاه جامع هنر را در این نمایشگاه همراهی می کند در گفتگو با همشهری محله درباره فعالیت های هنری اش گفت: « ۷ ساله بودم که که فعالیت های هنری خود را زیر نظر استاد ابن علی بابایی آغاز کردم. عشق و علاقه ام به این رشته هنری به حدی بود که تصمیم گرفتم آن را به عنوان پیشه اصلی خود انتخاب کنم. »

امیر احمد فلسفی

فلسفی برای این که در این رشته هنری تبحر و تجربه خوبی کسب کند ازمحضر اساتید بزرگی بهره مند شده و معتقد است « غلامحسین امیر خانی» تاثیرگذارترین  مربی در طول فعالیت های هنری اش بوده است: «هنر خوشنویسی مشابه پرنده ای است که یک بالش معنا و مفهوم و بال دیگرش زیبایی بصری آن را شامل می شود.»

او که سالهای زیادی از عمر ۶۱ ساله خود را با کاغذ و قلم و جوهر سپری کرده تاکید کرد:« هنر خوشنویسی، جزء لاینفک فرهنگ ایرانی اسلامی است که من به عنوان محور اصلی زندگی ام آن را انتخاب کرده ام چرا که معتقدم خوشویسی دنیای تعادل، تناسب و معنا است. هنری که دریچه ای نوین به عالم بالا بروی انسان باز می کند و به آدمی امکان تجربه پرواز خیال را می دهد.»

استاد فلسفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به استقبال نسل جوان از هنر خوشنویسی اظهار می دارد:« جایبسی خوشبختی است که می بینم نسل جوان ما با روی آوردن به هنرهای اصیل ایرانی میل و رغبت دارند و باتلفیق این هنر با هنرهای سبک نوین موجب خلق آثار زیبا و فاخر می کنند. » 

نمایشگاه «هنر ماندگار» تا ۲۷ اذرماه دایر است و علاقه مندان برای تماشای آثار می توانند همه روزه از از ساعت ۹  به فرهنگسرای رازی  مراجعه کنند.

کد خبر 469399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha