مایکل بلومبرگ، میلیارد نیویورکی که اخیرا وارد رقابت‌های انتخابات رئیس‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده می‌گوید دونالد ترامپ سایر نامزدهای حزب دموکرات را به علت نداشتن تجربه یا آماده نبودن «زنده زنده می‌خورد».

Trump Bloomberg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی ان‌ان بلومبرگ،  او که سه دوره شهردار نیویورک بوده و تازه اخیرا وارد رقابت‌های اولیه تعیین نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رئیس‌جمهوری  ۲۰۲۰ شده است، باعث ناراحتی رقبایش شده و به خاطر میلیاردر بودنش و نیاز نداشتن به جمع کمک‌های مالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

او در مصاحبه‌ای با کریسیتن امانپور در حاشیه اجلاس اقلیمی مادرید گفت به این خاطر در این مراحل انتهایی وارد رقابت شده است که به نظر او ترامپ در صورت ادامه وضعیت فعلی انتخابات را می‌برد.

بلومبرگ گفت: «به نظر من ترامپ دارد قوی‌تر می‌شود و این نامزدها را زنده زنده می‌خورد، چرا که آنها طرح‌هایی که عملی باشند، قابلیت اجرا داشته باشند، ندارند. نامزدهای فعلی تجربه مدیریت ندارند و کار رئیس‌جمهور یک کار مدیریتی است.»

او افزود: «این شغلی نیست که در آن فرصت آموزش داشته باشید. آینده دنیا، دنیای آزاد به کار شما وابسته است و برای این کار نیاز به افراد باتجربه دارید.»

بلومبرگ همچنین موضوع بحران اقلیمی را یکی از موضوعات اصلی مورد توجهش شمرد و گفت به نظر او این موضوع «باید در صدر فهرست خواسته‌های رای‌دهندگان» باشد و بر صورت اقدامات اساسی در این زمینه تاکید کرد.

او گفت:‌ «تغییرات اقلیمی آنطور که می‌دانیم بالقوه می‌توانند سیاره ما را نابود کنند...این واقعا موضوعی جدید است که باید برای ان مبارزه کنیم.»

اما بلومبرگ در این مصاحبه حاضر نشد که نظری درباره نامزدی جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهوری و  تفاوت خودش به عنوان نامزدی میانه‌رو مانند با بایدن میانه‌رو بدهد.

او گفت: «من نمی‌دانم او چه کاری انجام خواهد داد. من می‌توانیم کارهایی را که خودم در صورت انتخاب شدن انجام می‌دهم، بگویم.»

او افزود: «من تیمی را در کنار هم قرار می‌دهم. من در روز اول رئیس‌جمهوری‌ام کارهایی مشخص مثلا پیوستن دوباره به توافق اقلیمی پاریس را انجام خواهد داد. اما ۱۰۰ روز اول دوره رئیس‌جمهوری‌ام را صرف ساختن تیمی از همکاران خواهم کرد. این جور کارها خیلی وقت می‌برد.»

کد خبر 469319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha