سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که از آغاز فصل کشت گندم و جو تاکنون ۶۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت این دو محصول رفته است.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی نورا سه‌شنبه ۱۹ آذر اظهار داشت که از سطح کشت شده فعلی ۴۰ هزار هکتار گندم و ۲۰ هزار هکتار جو می‌باشد که باتوجه به بارش بین ۶ تا ۱۰ میلی‌متری باران در ۴۸ ساعت گذشته، شرایط برای ادامه کشت این دو محصول در گنبدکاووس در شرق گلستان فراهم است.  

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کشت گندم و جو در سال زراعی جاری در گنبدکاووس بیان داشت که تا الان کشاورزان این شهرستان برای کاشت افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار گندم و ۲۲ هزار هکتار جو با مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس و مراکز خدمات آن قرارداد منعقد کرده‌اند.  

نورا ادامه داد باتوجه به زمان باقی‌مانده برای کشت گندم و جو که معمولا در منطقه گنبدکاووس تا پایان آذرماه می‌باشد و نیز باتوجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی و رطوبت کافی در زمین، سطح کشت این دو محصول در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزان گنبدی بویژه کشاورزان مناطق شمالی این شهرستان که زمین آنها رطوبت کافی برای کشت گندم و جو ندارد، نیز می‌توانند کشت این دو محصول را به صورت انتظاری انجام داده و منتظر بارش باران باشند زیرا با اولین بارش و رسیدن رطوبت به دانه، گندم و جو سبز می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از پایان مهلت کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط رطوبتی برای کشت این محصول فراهم نیست و کشاورزان می‌توانند درصورت تمایل، در دهه سوم دی ماه امسال نسبت به کشت این محصول اقدام نمایند.

نورا افزود: امسال کشاورزان گنبدی برای کشت حدود ۱۳ هزار هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد منعقد کردند که تا الان حدود هفت هزار هکتار آن کشت شده و درصورت فراهم شدن شرایط می‌توانند نسبت به ادامه کشت اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در کشت سه محصول پاییزه بویژه گندم است که در دو سال اخیر رتبه اول تولید این محصول استراتژیک را در کشور داشته است.

کد خبر 469254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha