معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲نفر از مبتلایان به ویروس آنفلوانزا در این استان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

موج آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی دریک،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: افراد فوت شده ۲ زن ۷۶ و ۶۳ ساله بوده که زمینه بیماری های ریوی داشته اند.

وی گفت: ۲هزارو ۶۷۸ مورد بیمار  از ابتدای مهر ماه امسال به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که تنها ۱۹ مورد به ویروس این بیماری مبتلا شده بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: ۳۴۶ مورد بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در مراکز درمانی استان بستری شده و بهبود یافته اند که پیش بینی می شود حد اکثر تا  ۲۰ روز آینده  موج این بیماری از استان خارج شود.

وی بیان کرد: سرعت انتشار آنفلوآنزا بسیار سریع بوده و برای افراد دارای بیماری های زمینه ای، قلب و عروقی، سرطانی، دیابتی، زنان باردار و کودکان خطرناک است که ارتباطی به آنفلوآنزای پرندگان ندارد.

دریک با اشاره به اینکه  ویروس آنفلوآنزا امسال سه تا چهار هفته زودتر در کشور شیوع یافت ادامه داد: از اول مهر تاکنون تعداد جان باختگان مبتلا به این بیماری  به ۸۱ نفر رسیده است.

کد خبر 469226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha