رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که آموزش و پرورش ما فلج و فشل است، گفت: خاک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه باید عوض شود.

قرائتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح سه شنبه در همایش بزرگ دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که در گرگان برگزار شد، اظهارکرد: در بررسی هایی که بعد از سخنرانی ها داشتم برخی گفتند که ۷۰ درصد از حرف هایی که شما می زنید در کتاب ها نیامده بنابراین تصمیم گرفتم که در جمع خاص دانشجویان و فرهنگیان سخنرانی کنم.

وی خطاب به دانشجو معلمان افزود: شما فرهنگی و گزینش شده هستید و شغل آینده شما مشخص است. شاید برخی از شما ندانید که در چه جایگاهی قرار دارید، شما مغز نسل نو هستید.

قرائتی بیان کرد: معلمی شغل نیست و به نوعی نجات غریق هستید زیرا نسل نو ما در حال غرق شدن است و باید آن ها را نجات داد.

وی گفت: ۴۰ سال است که در تهران زندگی می کنم اما علیرغم این که پول خوبی می دهند در جمع بازاریان سخنرانی نمی کنم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مراحل ساخت خودرو از کشف آهن، استخراج، ذوب، قطعه سازی و اتصال، بیان کرد: معلمان هم باید این مراحل را در شناسایی دانش آموزان و پرورش توانمندی های آنها صرف کنند.

قرائتی با بیان این که معلمی هم فن و مهارت و هم سلیقه و سیاست است، گفت: شغل معلمی را با رئیس جمهور و حتی شغل ملائکه عوض نمی کنم.

وی تصریح کرد: کار مهندسان موسمی است و یک قرن دوام می آورد، اما کار معلم دائمی و همیشگی است. معلم کار پنج گروه را انجام داده و سرمایه گذاری در تاریخ ابدی است.

قرائتی افزود: آموزش و پرورش ما فلج و فشل است و دیپلمه‌های ما مهارت ندارند. آنها بیل گرفتن در دست را بلد نیستند. سه میلیون لیسانس بیکار داریم در عین حال سه میلیون افغانستانی در کشور کار می کنند این نشان می دهد که مهارت نیست.

وی ادامه داد: لیسانس است اما مهارت نیست و کسی که مهارت ندارد شغل، پول، همسر، بچه و مسکن ندارد.

قرائتی تأکید کرد: باید خاک آموزش و پرورش را عوض کرد و البته حوزه های ما همین گونه هستند و باید تحولی در آنها رخ دهد.

وی با اشاره به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت که این طرح شوخی است و باید مرد تحول داشته باشیم.

قرائتی بیان کرد که مشکل جوانان ما غرور و نداشتن جوهر است و باید تحولی در این زمینه روی دهد.

کد خبر 469217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    58 8
    درود بر محسن قرائتی این نرد نکته سنج و حکیم، و لعنت بر کسانی که شاخص های ملی ما را در هم کوبیدند و برای اجنبی ها در کشور ما قرارگاه درست کردند و عرصه را بر هم وطنان تنگ کردند.