شهردار تهران گفت: در هفته اخیر دو پروژه بزرگ در تهران افتتاح کردیم که نتیجه مستقیم جرات و شهامت تصمیم‌گیری مدیران است. همه از شرایط سخت اطلاع دارید که دشمنی بدخواهان کشور نیز در آن نقش بسزایی دارد.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی امروز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۴٨ پروژه مدیریت شهری در منطقه ٢١ شهرداری تهران که با حضور رئیس و اعضای شورای‌ شهر تهران و جمعی از شهروندان این منطقه در محل پروژه دوگاز برگزار شد، افزود: امیدواریم با تدبیر، جرات، درایت و پشتیبانی اعضای شورای شهر این شرایط را پشت سر بگذاریم. پروژه‌هایی هم که افتتاح نشده‌اند، دلایلی داشتند که با سرپنجه تدبیر مدیران به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار تهران تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، روش‌های جدید تامین منابع همواره در دستور کار شورا و شهرداری است.

وی افزود: سه پدیده در حال حاضر شهرهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده و شهرداران هوشمند و مدیریت شهری هوشمند از آن‌ها به عنوان فرصت استفاده کرده‌اند. اولین پدیده خروج صنعت از شهر است؛ بسیاری از صنایع به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند تا از شهر خارج شوند که این خروج صنایع، فرصت یا تهدید در پی دارد. فرصت، از این جهت که بخش‌ها و مساحت‌های زیادی آزاد می‌شوند و تهدید نیز از این جهت که اگر برای این فضاها به درستی تصمیم‌گیری نشود، مشکلات زیادی پیش می‌آید.

شهردار تهران، پدیده دوم را توسعه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: در این خصوص راهی جز بازتر کردن فضا برای آن‌ها نداریم. سومین پدیده نیز تمرکززدایی از دولت‌های ملی و واگذاری اختیارات بیشتر به دولت‌های محلی است.

حناچی تصریح کرد: فضاهای صنعتی می‌توانند و باید فرصت ایجاد تحول در شهر تهران باشند. چندین پروژه را نیز از این جنس تجربه کرده‌ایم که فرهنگسرای بهمن یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه فضاهای صنعتی که از سطوح زیادی هم برخورداراند با تدبیر و درایت معاونت شهرسازی و شهرداری منطقه باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: منطقه ٢١ منطقه خاصی است که روزگاری نه چندان دور خارج از محدوده شهر بود و خصیصه عمده این منطقه آن است که بخش عمده‌ای از کارخانه‌های صنعتی در این محدوده فعال هستند. 

وی افزود: یکی از کارهای خوب منطقه ۲۱ شهرداری تهران، توسعه فضای سبز بوده است. تهران در شرایطی است که باد در آن از جنوب غرب به شمال شرق می‌وزد؛ هر اندازه فضای سبز را در منطقه غربی شهر توسعه دهیم نتیجه آن شامل حال مردم شهر می‌شود. توسعه کمربند سبز و پیوستگی آن نیز از اصولی است باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 469165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha