نیروی هوایی شیلی اعلام کرد هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس این کشور با ۳۸ سرنشین که به مقصد قطب جنوب در حرکت بود، ناپدید شده است.

هواپیمای هرکولس شیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای از ناپدید شدن یک هواپیمای ترابری نظامی شیلی با ۳۸ سرنشین خبر دادند؛ هواپیمایی که در آن افراد غیرنظامی هم حضور داشتند. بنا بر گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، نیروی هوایی شیلی اعلام کرد یک هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس این کشور با ۳۸ سرنشین مفقود شده است. این هواپیما ساعت ۱۶:۵۵ به وقت محلی از پونتا آرناس به مقصد قطب جنوب پروازش را شروع کرد اما ساعت ۱۸:۰۰ همه ارتباطات رادیویی آن با برج مراقبت قطع شده و از آن پس دیگر هیچ خبری از هواپیما نشده است.

بنا بر اعلام مقام‌های شیلیایی، ۱۷ خدمه پرواز و ۲۱ مسافر سرنشینان هواپیمای مفقودشده را تشکیل می‌دادند و سه تن از سرنشینان، افراد غیرنظامی بوده‌اند. نیروی هوایی شیلی همچنین اعلام کرده که عملیات جستجو و نجات برای یافتن هواپیمای و سرنشینانش آغاز شده است.

ادواردو موسکوئیرا، سخنگوی نیروی هوای شیلی در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر داده که خلبان هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس قبل از ناپدید شدن، هیچ تماس اضطراری نگرفته بود. این مقام نیروی هوایی شیلی، خلبان هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس را فردی کارکشته خوانده و احتمال داده که او شاید به دلیل تمام شدن سوخت، مجبور به فرود شده باشد.

شیلی کنترل بیش از ۱.۲ میلیون متر مربع از اراضی قطب جنوب را در اختیار دارد البته بخش‌هایی از این اراضی مورد ادعای انگلیس و آرژانتین است و این کشورها بر سر مالکیت آن با هم اختلافاتی دارند.

کد خبر 469153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha