مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد پارک‌های کارآفرین با محوریت مساجد در استان، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان آمادگی لازم جهت ایجاد پارک‌های کارآفرینی با محوریت مساجد را دارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با بیان اینکه افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرینان منشاء تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی هستند، گفت: چرخ‌های‌ توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به‌حرکت درمی‌آیند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر جذب و به‌کارگیری مدیران کارآفرین در اداره امور، اظهار داشت: توجه به کارآفرینی و ایجاد و توسعه آن علیرغم وجود بعضی انگیزه‌های مشخص گام مثبتی در جهت ایجاد فضای مناسب برای توسعه، افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه در شهرها و روستاهاست.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اتاق کارآفرینی با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، افزود: با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های گیلان و وضعیت اشتغال و بیکاری موجود در سطح استان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آمادگی لازم جهت ایجاد پارک‌های کارآفرینی با محوریت مساجد را دارند.

به گفته حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد، کسب دانش در حوزه‌ کسب و کار وکارآفرینی، کسب مهارت در استفاده از فنون تحلیل فرصت‌های اقتصادی و ترکیب برنامه‌های عملیاتی، شناسایی و تحریک استعدادها و مهارت‌های کارآفرینانه و توسعه خلاقیت‌های فردی و گروهی از اهداف اجرای طرح است.

وی بر ضرورت راه‌اندازی پارک‌های کارآفرین در کانون‌های مساجد اشاره و بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در صورت حمایت، این طرح را در قالب برگزاری نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه‌های آموزشی در مساجد تحت پوشش اجرایی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد مخاطبان این طرح را اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه نوجوانان و جوانان اعلام کرد و افزود: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است که کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی در راستای تحقق این مهم هستند.

وی از شناسایی بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان به‌منظور اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری در این طرح پیش‌بینی شده است

کد خبر 469102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha