مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود. از ۶ هزار دستگاه اتوبوسی که در تهران وجود دارد، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده هستند.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، اکثریت و مهم‌ترین موضوعات ترافیکی مورد راهنمایی و رفع ابهام شهروندان در تماس با سامانه ۱۸۸۸ در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۸، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است. تأخیر اتوبوس‌ بخش خصوصی با ۳ هزار و ۶۳۱ تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و ۴۰۴ تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و ۱۴ تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با ۸۵۸ تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با ۶۸۳ تماس، ایستگاه‌های اتوبوس خصوصی با ۶۲۹ تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با ۵۳۲ تماس جزو راهنمایی و ابهامات شهروندان بوده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، در ۸ ماه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته، برخورد مسافر ۳۱ درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی ۸۰ درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.

در همین رابطه، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابه‌جایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگات شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضا مستقیم دارند.

وی تصریح کرد: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی‌بیند. در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره‌بین شهروندان می‌رود. گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن مواجه هستند موجب ایجاد چنین برخوردهایی می‌شود که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد. اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می‌شود که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می‌شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر ۱۸ ساعت کلاس‌های تئوری و ۴ ساعت کلاس‌های سیمیناتور را بگذرانند. این آموزش‌ها هر دو سال یک بار تکرار و بروشورهای آموزشی میان رانندگان توزیع می‌شود.

سنندجی در مورد علت برخورد مسافران و رانندگان، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می‌شود، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است؛ در بخش اتوبوس‌های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است. در اتوبوس‌های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است. در اتوبوس‌های تندرو، مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می‌کند اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده یا نه، توضیح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمارها تجزیه و تحلیل شوند. اما در خطوط ۱، ۲، ۴ و ۷ افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان فعلی پاسخگوی افزایش مسافر نیست، تصریح کرد: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود. از ۶ هزار دستگاه اتوبوسی که در تهران وجود دارد، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده هستند. امیدوارم که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هرچه زودتر انجام و کمبودها جبران شوند.

کد خبر 469084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha